15 שנה אחרי: גלעד שרון מספר על קבלת ההחלטות שהובילו להתנתקות

בדיוק כשנשקלה האפשרות להעמידו לדין באשמת שוחד, שרון פרסם את החלטתו. בנו טוען כי אין לכך קשר: "אם הוא לא היה רוצה לצאת מעזה - היו לו אלף סיבות לעשות את זה" • "קללת עזה", חלק ב'

זמן צפייה: 08:55

הפצצה שהטיל ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון לפני 17 שנים, כשחשף את תוכנית ההתנתקות, באה בדיוק כשבפרקליטות שקלו להעמיד אותו לדין באשמת שוחד. 15 שנים אחרי, בנו גלעד שרון התעמת בריאיון לחדשות 13 עם הטענה שתוכנית ההתנתקות נועדה להסיט את תשומת הלב מהחקירות הפליליות.

שרון הבן סיפר בריאיון כי הוא היה זה שהעלה את הריאיון. "ישבתי לידו (אביו) ואמרתי לו שאני לא מבין לאן הוא חותר בעזה - ההרוגים, ערימות-ערימות של גופות וגם של חיילים והדבר הזה, הציבור בארץ לא רצה להיות בעזה", אמר. "זה לא היה בשביל הערבים, זה היה בשבילנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מכירת המטוסים לאמירויות: השיחה החשאית מלשכת רה"מ למפקד חי"א

גלנט: "לפיד וגנץ מתחרים מי יוביל – מי יותר 'רק לא ביבי'"

שר החוץ הסעודי: "ההתנחלויות מכשילות את תהליך השלום עם ישראל"

גלעד שרון
גלעד שרון | צילום: חדשות 13

באותה תקופה בין 2004-2003, שרון היה מחויב לכאורה לתוכנית שלום אמריקנית שנקראה "מפת הדרכים". התוכנית פרו ישראלית אבל בסופה, אם הפלסטינים יעמדו בתנאיה, אמורה לקום מדינה פלסטינית על הרוב הגדול של יהודה ושומרון. "אם הם היו עומדים בזה, הם היו פינים או שוודים. זה דיבורים סתם. זה פירוק כל ארגוני הטרור ואיסוף כל הנשק. אתה רואה דבר כזה?", טען גלעד שרון.

שרון הבן אף טען כי המהלך לא היה קשור כלל לחקירות נגד אביו. "אם אבא שלי לא היה רוצה לצאת מעזה, היו לו 1,001 סיבות לעשות את זה אחרי שסגרו את התיקים נגדו", הדגיש.

אריאל שרון ירד מהבמה הפוליטית בדיוק כשעמד לקבל כוח פוליטי שלא היה בישראל כמעט לאיש. מאז שנפל למשכב מתקיים ויכוח לוהט: מה תכנן שרון לעשות בקדנציה הבאה? האם הוא התכוון לקבוע סופית את גבולות המדינה, כולל נסיגה מרוב שטחי יהודה ושומרון - על כך אומר בנו: "שקר מוחלט".