גנץ למשותפת: השמיעו את קולכם, אך הביקורת על צה"ל - אינה אמת

יו"ר כחול לבן פנה במליאה לח"כים הערבים, ואמר שטענותיהם כלפי צה"ל "מבוססות על תפיסה פוליטית". טיבי השיב: "אף אחד לא יחנך אותנו" • נתניהו וסער נפגשו ודנו במאמצים להקמת ממשלת אחדות

זמן צפייה: 03:27

יו"ר כחול לבן בני גנץ פנה הערב (שני) במליאת הכנסת לחברי הרשימה המשותפת והתייחס לביקורת שהם מעבירים על מדיניות הממשלה ופעולות צה"ל. לדבריו, "אני מקבל בכבוד את הביקורת שאתם משמיעים על פעולתה של מדינת ישראל כלפי הציבור הפלסטיני, אבל אל תאמרו את מה שאתם אומרים על צה"ל, כי זה לא נכון".

"כשאתם קמים ומעבירים ביקורת שכזו שאינה מבוססת, אלא על תפיסה פוליטית אתם בעצמכם חוטאים לאמת", המשיך גנץ. "אני מציע לכם להשמיע את קולכם, אך תיזהרו במי שמגן עלינו, כי כשחיילי צה"ל מגינים עלינו, הם עושים זאת על כלל אזרחי מדינת ישראל, כולל הערבים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ על נאום נתניהו: "ההשתלחות בח"כים הערבים חייבת להיפסק"

סבא"א: כמות המים הכבדים של איראן – חריגה מהסכם הגרעין

"גיוס מרגלים והירתמות למען הממשל": כך מתערבת איראן בעיראק

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

יו"ר כחול לבן התייחס לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש ואמר כי "אין שום מצב חירום, להוציא את העובדה שימיו של נתניהו ספורים מהבחינה הפוליטית והוא חושש לעתידו המשפטי". גנץ הוסיף כי "אינני מקבל את ההסתה שהושמעה אל מול חברי הכנסת שהם יריביו הפוליטיים. מסע ההסתה הזה אינו במקום ואינו נכון".

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת אחמד טיבי השיב לדברים שאמר בני גנץ, ואמר כי הוא אמר "דברים אמיצים נגד הגינוי של ראש הממשלה היוצא". עם זאת ציין טיבי כי "אף אחד לא יחנך אותנו כאשר אנחנו מתקוממים על פגיעה באזרחים".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191118-1808' autoplay='0' credit='' desc='אחמד טיבי עונה לבני גנץ' kid='1_o78wvija' duration='243'']

חבר הרשימה המשותפת התייחס גם לנאומו של נתניהו אמש ואמר כי "זה מסע שלא היה כמותו נגד חברי הרשימה המשותפת. ראש הממשלה מסית באופן יומיומי, וחוצה כל קו נגד חברי ונגדי".

לפני שעלה ח"כ טיבי לנאום במליאה, היו חילופי דברים בינו לבין שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס. טיבי כינה אותו "דבר נתעב", על כך השיב אקוניס כי חבר הרשימה המשותפת היה "עוזר של טרוריסט".

בתוך כך, ראש הממשלה נפגש הערב עם ח"כ גדעון סער בלשכת ראש הממשלה שבירושלים. "הפגישה עסקה בנושא הפוליטי ובמאמצים להקים ממשלת אחדות לאומית ולמנוע הקמת ממשלת מיעוט מסוכנת", נמסר בהודעת הליכוד.