גנץ: עד שכחול לבן נכנסה לממשלה - נתניהו עשה כל העולה על רוחו

ברקע התפוררות מפלגתו, יו"ר כחול לבן תקף בפוסט בפייסבוק את רה"מ והליכוד, וטען כי עצר ממשלה בלי איזונים ובלמים; בשיחה שקיים עם ראשי המטות של כחול לבן, הבהיר גנץ: "אני לא רץ עם בנט"

זמן צפייה: 03:03

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף הבוקר (רביעי) בפוסט בפייסבוק את ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד. זאת, ברקע הפרישות הרבות של חברי מפלגתו. לטענת גנץ, עד שכחול לבן נכנסה לממשלה "נתניהו עשה ככל העולה על רוחו בממשלה בלי איזונים ובלי בלמים. עצרנו את זה. הוא לא יכול להעלות לסדר היום של הממשלה שום דבר בלי אישור ובלי תיאום - הצלנו את המדינה באחת התקופות הקשות ביותר שידעה".

"עד שהגענו, היה שר משפטים מהליכוד שפעל בשירות הנאשם מבלפור ונגד הדמוקרטיה הישראלית. עד שהגענו, נתניהו הצליח לדחות לעצמו את המשפט", המשיך גנץ. "עד שהגענו, נתניהו ניסה לשכנע את הממשל האמריקני שצריך לספח את השטחים במהלך חד צדדי. בלמנו את זה ובזכות כחול לבן - במקום סיפוח קיבלנו שלום כפול 4 ושמרנו על העליונות הביטחונית של מדינת ישראל".

עוד כתב גנץ בפוסט כי "עד שהגענו - נתניהו מנע ממערכת הביטחון לקחת חלק בטיפול בקורונה. היום, יש מפקדת קורונה ומערך חקירות אפידמיולוגי, אלפי חיילים מסייעים במאבק בנגיף מחובשים שמחסנים קשישים ועד חוקרים שקוטעים שרשראות הדבקה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "מחר מתוכנן להגיע המשלוח הראשון של חיסוני מודרנה"

לקראת הסגר: עלייה של בין 20% ל-30% במכירות רשתות השיווק

ביהמ"ש דחה את בקשת פרקליטי נתניהו לדחות את הדיון במשפטו

עד שהגענו, היה שר משפטים מהליכוד שפעל בשירות הנאשם מבלפור ונגד הדמוקרטיה הישראלית.

עד שהגענו, נתניהו הצליח לדחות לעצמו...

Posted by ‎בני גנץ - Benny Gantz‎ on Wednesday, January 6, 2021

בתוך כך, בשיחה שקיים גנץ עם ראשי המטות של כחול לבן, הבהיר בקולו כי הוא אינו מקיים משא ומתן עם ימינה וכי אין בכוונתו לרוץ עם נפתלי בנט. "אני מבקש להבהיר לכם חד משמעית - אני לא רץ עם בנט. זה לא חלק מהתוכנית שלי", אמר גנץ. "כדאי לשחרר את הסיפור הזה. אין חיבורים קונקרטיים - בוודאי שלא איתו".

ייתכן שגנץ אמר את הדברים בין היתר על מנת להרגיע כמה גורמים במפלגה, שמבחינתם חבירה למפלגת ימינה היא קו אדום. לא זו בלבד, ככל הנראה גנץ הבין שבנט בסופו של דבר יחבור לבצלאל סמוטריץ'. בשיחה עם ראשי המטות, סיכם וטען יו"ר המפלגה כי לכחול לבן יש אפשרות לשתף פעולה עם בנט דווקא אחרי הבחירות, "כי הוא לפחות טוען שהוא לא רוצה את ביבי".

בני גנץ ונפתלי בנט
בני גנץ ונפתלי בנט | צילום: עודד קרני, לע''מ

אתמול הייתה זאת השרה מירב כהן שהודיע כי תעזוב את כחול לבן, תתפטר מהממשלה ומהכנסת ותתמודד בבחירות במפלגת יש עתיד. כאמור, כהן הצטרפה לחברי כחול לבן אחרים שבחרו לפרוש מהרשימה, ביניהם יזהר שי, רם שפע, גבי אשכנזי, אבי ניסנקורן, מיקי חיימוביץ', אסף זמיר ומיכל קוטלר-וונש.

"אני יודעת שאת חלקכם זה לא מפתיע, כי ניהלנו על זה שיחות לא מעטות בתקופה האחרונה", כתבה בקבוצת הווטסאפ של מפלגת חוסן לישראל. "אני מלאת הערכה לכל אחד ואחת מכם, ולכל פעילי כחול לבן, ומודה על התקופה המרגשת ומאתגרת מאוד שעברנו יחד בשנתיים האחרונות".

כהן רצתה להישאר עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, ודחפה ללכת לחיבור עם לפיד, אך האמירה שלו לפיה יו"ר יש עתיד "שונא אנשים" הבהירה לה שחיבור עמו לא יתאפשר. כמו כן, לטענתה, גנץ ניסה לשכנע אותה שחיבור עם ימינה הוא נכון. בכחול לבן ציפו מכהן "להתגמש", אך היא לא הייתה מוכנה לכך.