לקראת הסגר: עלייה של בין 20% ל-30% במכירות רשתות השיווק

30 שעות לפני הידוק ההגבלות, ברשתות מדווחים על זינוק ברכישת מוצרים. תורים נצפו בסניפים רבים בארץ. אין מחסור במוצרים • גנץ בהערכת מצב: תתאפשר כניסת פועלים פלסטינים בענפים חיוניים

זמן צפייה: 01:23

לקראת הסגר השלישי שיחל מחר בחצות, רשתות השיווק מדווחות היום (רביעי) על עלייה של כ-20-30 אחוזים במכירות. כפי שניתן לראות בתיעוד, ישנם תורים ארוכים בחנויות המזון, וזאת למרות שרשתות השיווק הבהירו כי אין מחסור במוצרים.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ הנחה הערב להיערך לסגר על שטחי יהודה ושומרון. עם זאת, אם ענף הבנייה יוגדר כחיוני וייפתח, אז הפועלים הפלסטינים יוחרגו ויוכלו להיכנס לישראל לצרכי עבודה. זאת, במסגרת הערכת מצב שקיים לקראת תחילת הסגר.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"יד כבדה על האכיפה": המשטרה נערכת לסגר הכללי עם 5,000 שוטרים

צה"ל: 2 הקומות שבהן התגורר המחבל שרצח את אסתר הורגן – ייהרסו

פרקליטי נתניהו מבקשים לדחות את מתן המענה לכתב האישום נגדו

ערב הסגר השלישי
ערב הסגר השלישי | צילום: חדשות 13

עוד הורה גנץ לפתוח מלוניות קורונה נצורות שיסייעו למבודדים מהציבור החרדי ושיהיו ערוכים לקליטת חוזרים ממדינות אדומות שבהן קיימת המוטציה. בנוסף, שר הביטחון קרא להמשך הסיוע למערכת הבריאות באמצעות 700 חובשים שיצטרפו למבצע החיסונים, תגבור בתי החולים באמצעות גיוס מחודש של יחידות הסיוע של פיקוד העורף והמשך הרחבת הטיפול בבדיקות ובחקירות.

עוד עלה מהערכת המצב כי עד כה אנשי מערכת הביטחון נפרסו ב-234 רשויות במסגרת תוכנית אנשי חיל שתוגברה במארזי מזון לקראת הסגר, וכי אתמול עמד מספר החקירות האפידמיולוגיות שנערכו על שיא של 7,700, זאת לצד קרוב ל-120 אלף דגימות שהגיעו למעבדות.