ביהמ"ש דחה את בקשת פרקליטי נתניהו לדחות את הדיון במשפטו

עורכי הדין ביקשו מביהמ"ש להאריך בחודש את המועד להגשת תשובתם לאישומים, ולדחות את הדיון בעניין שנקבע לשבוע הבא, אך סורבו. בד בבד, השופטים הורו ליועמ"ש להציג את האישור לפתיחה בחקירה

זמן צפייה: 01:22

בית המשפט דחה הערב (רביעי) את הבקשה שהגישו מוקדם יותר היום פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות בחודש את המענה לכתב האישום נגדו, וכן לדחות את הדיון בנוכחותו של ראש הממשלה, שנקבע לשבוע הבא. בתוך כך, השופטים שדנו בעניין הורו ליועמ"ש להציג את האישור לפתיחה בחקירה.

בבקשתם טענו הפרקליטים כי עליהם ללמוד מחדש את התיקון והזמן שנותר לא מספיק עבורם, שכן ארבעה מהם היו לאחרונה בבידוד. בנוסף, עורכי הדין כתבו כי לאחר שקיבלו את כתב האישום החדש, החל נתניהו לשקול בקשת חסינות.

"כתב האישום המקורי נמצא בידי הנאשמים מזה כשנה", הסבירו השופטים את הסיבה לסירובם. "ניתן להניח כי הגשת כתב האישום המתוקן מחייבת התאמות בתשובה לאישום - אך אין בה כדי להצדיק דחיית הדיון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צה"ל: 2 הקומות שבהן התגורר המחבל שרצח את אסתר הורגן – ייהרסו

שוטרים אפשרו חתונה המונית בביתר עילית – והושעו מתפקידם

30 שנה למלחמת המפרץ: כך נראתה ישראל תחת מתקפת טילים • צפו

"רה"מ לא ביקש חסינות", הבהירו פרקליטיו של נתניהו, כמה שעות לאחר שהגישו את בקשת הדחייה. "ההתייחסות לעניין החסינות היא עניין טכני שבא בעקבות סוגיה משפטית שעלתה בימים האחרונים: האם העובדה שהפרקליטות הגישה כתב אישום חדש מחייבת על פי חוק דיון מחודש בכנסת? טרם התקבלה לכך תשובה ועל כן רה"מ לא דן בעניין. כידוע, בכתב האישום הישן רה"מ ויתר על החסינות על אף שעמדה לו הזכות לכך, וזאת בניגוד לקמפיין התקשורתי המטעה שטען שהוא לא יוותר על החסינות".

שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן הגיב לטענות פרקליטי נתניהו וכתב בציוץ בטוויטר: "נתניהו יעשה הכול כדי לחמוק ממשפט צדק. הנסיון הנוסף לקבל חסינות מוכיח שוב - מדינת ישראל היא בת ערובה בידיו של נאשם בפלילים. הטירוף הזה חייב להסתיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע הגישה הפרקליטות הגישה לבקשת בית המשפט כתב אישום מתוקן נגד נתניהו בתיק 4000. בכתב האישום המתוקן מפורטים המקרים הכוללים דרישות מאתר "וואלה" להיטיב את הסיקור של נתניהו ושל בני משפחתו: "כ-230 דרישות, מתוכן אינדיקציות למעורבות נתניהו ב-150 מקרים".

על פי הפירוט בכתב האישום, "הפניות כוללות דרישות להטיב את הסיקור התקשורתי של נתניהו ובני משפחתו, להגדלת זמן החשיפה של ידיעות חיוביות או מחיקה, דרדור או שינוי כותרות של ידיעות שליליות על נתניהו או בני משפחתו, דרישות לסיקור שלילי של יריבים פוליטיים, דרישה למנוע שידור ריאיון שנערך עם נתניהו וכיוצא בזאת".

בנוסף, הודגש בכתב האישום המתוקן כי ראש הממשלה היה מודע לכך שבני משפחתו פונים לבני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' - בעל השליטה בקבוצת בזק ורעייתו - בדרישות לסיקור, "בהיקף ניכר ובאופן שיטתי". עוד נכתב: "דרישות אלה, כמו גם אירועי 'צנזורה עצמית' שבוצעו על רקע הדרישות האמורות, פורטו גם הן בנספח האמור, בסך הכל 315 דרישות, המהוות את רכיב ה'מתת' במערכת היחסים השוחדית כאמור".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "התפוצץ הבלון של תיק 4000. הפרליקטות בקושי הצליחה למצוא עשר פניות תקשורתיות של ראש הממשלה לוואלה בארבע שנים, ממוצע של פנייה אחת בחצי שנה, בשעה שבתקופה זו נכתבו על ראש הממשלה כ-10 אלף כתבות. זה חלקיק מזערי ממספר הפניות של פוליטיקאים אחרים למו"לים, עורכים וכתבים. כל שאר הפניות התקשורתיות שהפרקליטות מציינת הן פניות שגרתיות מטעם הדוברות, כגון דברור נאומו של ראש הממשלה בקונגרס נגד הגרעין האיראני או דברור ביקוריו המדיניים ביפן".

"באופן אבסורדי הפרליקטות הגדירה פעולות דוברות שגרתיות אלה כפעולות פליליות", נכתב. "נחשף הבלוף והתברר שלא היו פניות חריגות מצד ראש הממשלה ולא הייתה היענות חריגה מטעם וואלה. מעניין לראות כמה פעמים פנו היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות לכתבי משפט מסויימים, עורכים ומו"לים בארבע השנים האחרונות. ושיא האבסורד - בשום מקום בעולם לא הוגש כתב אישום נגד איש ציבור בגלל סיקור תקשורתי. זה מה שקורה כשמנסים בכל דרך לתפור תיק לראש ממשלה חזק מהימין".