גנץ: "האלימות נגד המפגינים עלולה להביא למלחמת אחים"

ברקע משבר הקורונה וההפגנות נגד נתניהו, רה"מ החליפי התייחס בריאיון לחדשות 13 לתקיפה אמש בת"א, למתיחות בצפון ולמחלוקת בקואליציה: "תקציב חד-שנתי - יריקה בפרצופם של כמיליון מובטלים"

זמן צפייה: 10:12

ברקע משבר הקורונה וההפגנות נגד ראש הממשלה, יו"ר כחול לבן התראיין הערב (רביעי) לחדשות 13 והתייחס בין היתר לאלימות כלפי המפגינים: "מה שקרה אתמול בלילה, והאלימות שאנחנו רואים, היא הדבר שמטריד אותי, והיא מסמנת בעיניי מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנול מלחמת אחים. אני קורא לכולם, לא משנה, מימין ומשמאל, לחדול מהסתות, לחדול מהשנאות. אני פשוט קורא לכל הצדדים, תעצרו, זה נהיה מסוכן".

שר הביטחון התייחס גם למחלוקת בנושא התקציב בין מפלגתו לליכוד, שעלולה אף להוביל לבחירות, וציין כי "סדר היום של הממשלה חייב להיקבע במשותף על ידי ראש הממשלה ועל ידי. אני לא מוכן שזה יעלה לממשלה עד שלא נסדיר את העניין. תקציב חד-שנתי זה יריקה בפרצופם של כמיליון מובטלים. הוא סופר הוצאות אחורה, הוא לא פותר שום בעיה קדימה. אנחנו חייבים להתיישב ודחוף ולעשות תוכנית יציבה עד סוף שנת 21".

"יש לי ציפייה מהמפלגות החרדיות שיעמדו בערבויות שהן עצמן הסכימו להן והן כולן שותפות להסכם הזה", ציין. "אני לא אסוג מהעמדה הזו כי אני חושב שצריך תקציב עם מרכיבים ארוכי טווח, ולכן זה הדבר הנכון לעשותו וכשמגיעים לדבר הנכון לעשותו, אני אעשה את זה. כל סטייה ובריחה - הרי זה מישהו שרוצה להוביל לבחירות, אז מה עשיתי בזה?".

לכתבות נוספות בנושא >> 

רה"מ: חזבאללה משחק באש; גנץ: מי שיעז לבחון אותנו – יסכן עצמו

גנץ: ״לא נסבול פגיעה בריבונות – סוריה ולבנון יישאו באחריות״

בכירי האוצר שינו את עמדתם: מצדדים בתקציב עד סוף 2021

ראש הממשלה החליפי בני גנץ בריאיון לחדשות 13
ראש הממשלה החליפי בני גנץ בריאיון לחדשות 13 | צילום: חדשות 13

כשגנץ נשאל האם יתמוך בחוק שימנע מנאשם בפלילים להתמודד בבחירות במידה שהמפלגות לא יגיעו לפשרה בעניין התקציב - הוא לא שלל את הנושא ואמר: "אני מקווה שלא נגיע לבחירות ושהשאלה תייתר את עצמה. אני מזמין אותך לשוחח איתי בעוד 3.5 שבועות פעם נוספת".

כשנשאל האם הסיפוח ירד מהפרק אמר שר הביטחון כי "הוא לא קרה ב-1.7, ואני חושב שכרגע, הדבר החשוב ביותר זה להמשיך להתמודד עם האתגרים החברתיים, הבריאותיים והכלכליים שלנו, ואני חושב שזה נושא שבסדר העדיפות בסיטואציה הקיימת היום במדינת ישראל הוא במקום פחות גבוה".

גנץ התייחס גם למתיחות בצפון בשבוע האחרון ואמר כי "צה"ל ערוך ודרוך לאורך גבול הצפון. אנחנו מסוגלים לפגוע באויבים שלנו. אנחנו מסוגלים לפגוע במדינות שמארחות את האויבים שלנו, במקרה הזה, זו מדינת לבנון, כך שאם חזבאללה ינסה לפגוע בנו, חזבאללה ייפגע ומדינת לבנון תיפגע. רק תנו לנו את הסיבה ואני מציע לחזבאללה ולממשלת לבנון לא להתעסק איתנו".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

בנוגע למשפט נתניהו ולעובדה שהוא יאלץ להגיע לבית המשפט שלוש פעמים בשבוע בשלב ההוכחות אמר גנץ כי "זה בוודאי יהיה אתגר מאוד מאוד מורכב. החוק מאפשר לו את הדבר הזה, אבל אני חושב שזה באמת נושא שהוא קשה. אני לא נכנס למורכבות המשפטית שיש בעניין הזה. זה יהיה אתגר קשה".

יו"ר כחול לבן הגיב גם להדחתה של יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון מתפקידה והביע התנגדות למהלך: "אני לא חושב שצריך להדיח אותה. לכנסת יש תפקיד בלפקח על הממשלה. לפעמים זה פחות נוח לנו, משנים לנו החלטה כזו, משנים לנו החלטה אחרת. הגם שכך, לכל סיעה בכנסת עומדת הזכות לכפות משמעת סיעתית ומה עושים בליכוד בהקשר ליפעת שאשא-ביטון זה עניין של הליכוד. אני חושב שהיא לכשעצמה מתנהגת בממלכתיות מקצועית. אנחנו לא נתמוך בעניין הזה. אנחנו לא נשתף פעולה להדיח אותה".

בנוגע לאפשרות של בחירות נוספות גנץ הבהיר שהוא ימשיך להוביל את כחול לבן ולא יתן למועמד אחר לקחת את המושכות: "אני מוביל את כחול-לבן, ואני מאמין שהציבור בישראל שעובר כל שבוע ורואה את זה יכיר בזה, יוקיר את זה ואני מניח שהתוצאות תדברנה בעד עצמן".