ההמלצה שניתנה לגנץ - ונדחתה: לברך בהקדם את ביידן על ניצחונו

שר הביטחון קיים התייעצויות בדבר השלכות ניצחון המועמד הדמוקרטי, ודחה את הרעיון להיות מראשוני המברכים - מחשש לנקמה של טראמפ • בכחול לבן מתנגדים לאפשרות שגנץ יתיר עיכוב בהעברת התקציב

זמן צפייה: 01:08

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ קיים ביממה האחרונה התייעצויות בדבר ההשלכות האפשריות של ניצחון המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן בארה"ב.

אחת העצות הפוליטיות שקיבל הייתה להיות מהמנהיגים הפוליטיים הראשונים בעולם שמברך את ביידן על ניצחונו. זאת, בעוד שטראמפ טרם מכיר בהפסדו ופועל בדרכים משפטיות לסכל את ההחלטה, ואילו ביידן מאידך מייחל להכרה בין-לאומית בניצחונו.

גנץ דחה את הרעיון בסופו של דבר, מחשש לנקמה של טראמפ בחודשיים וחצי שנותרו לו בבית הלבן - באמצעות פגיעה באינטרסים ביטחוניים של ישראל, וגם מחשש לפעולות אפשריות של הנשיא היוצא שיפגעו פוליטית בגנץ.

עוד בחדשות 13:

ביידן מגדיל את הפער ומתקרב לניצחון: "צפוי לשאת נאום הלילה"

ניצחונות, אכזבות וטרגדיות: סיפורו המרתק של ג'ו ביידן

בישראל חוששים: אם ביידן ייבחר – מצבה של איראן ישתפר

פגישת הנשיא טראמפ ויו''ר כחול לבן, בני גנץ
פגישת הנשיא טראמפ ויו''ר כחול לבן, בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

במקביל, גם בתוך מפלגתו שלו - מרחב התמרון של גנץ נראה כהולך ומצטמצם. חלקים בכחול לבן, בהם גבי אשכנזי, אבי ניסנקורן ונוספים, מביעים התנגדות משמעותית לכך שגנץ יאפשר לנתניהו שיהוי נוסף בהעברת התקציב.

אותם מתנגדים במפלגה מבהירים לעומד בראשה: אם תחליט להישאר יותר מדי עם נתניהו - יכול להיות שלא נישאר איתך.

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

הקרב על הנשיאות בארה"ב עוד בעיצומו, כאשר ביידן מגדיל את הפערים ומתקרב לסף ניצחון. מוקדם יותר היום רשם המועמד הדמוקרטי הישג נוסף - ונטל את ההובלה בפנסילבניה, שבה יריבו הרפובליקני נהנה עד לאחרונה מיתרון קל. ניתן היה לצפות שביידן יצמצם את הפער במדינת מפתח זו, שכן עיקר הקולות הנספרים כעת הם מההצבעות שבוצעו בדואר - שנוטים לטובת הדמוקרטים. מקורב לקמפיין שלו הודיע כי ביידן צפוי לנאום הלילה.

בנוסף, מוביל ביידן גם במדינות ג'ורג'יה - גם כן אחרי מהפך דרמטי - נבאדה ואריזונה. טראמפ מנגד, שומר על ההובלה בקרוליינה הצפונית. ספירת הקולות טרם הסתיימה גם באלסקה - שם מובטח לנשיא המכהן ניצחון ודאי.