גנץ: "נתמוך בפתיחת כיתות ה'-ו' ו-י"א-י"ב ביישובים הירוקים"

זמן קצר לפני התכנסות הקבינט, קרא שר הביטחון לפתיחה מדורגת של מערכת החינוך ושל המסחר ביישובים הירוקים - בניגוד לעמדת משרד הבריאות. עוד האשים: אם נתניהו לא יתעשת – הכנסת הזו תתפזר

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (שני) כי יתמוך בהשבת כיתות ה'-ו' ו-י"א-י"ב לפעילות ביישובים הירוקים. לדבריו, "נדרשת הפעלת מדיניות דיפרנציאלית. המחלה עדיין נוכחת, ואנחנו צריכים לבצע צעדים אחראיים באופן שבו אנו מתנהלים, ולכן נפעל תחת המדיניות של ירוק וטוב לו – אדום נעזור לו". כמו כן, גנץ תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והזהיר: "אם הוא לא יתעשת - הכנסת תפוזר".

"נתמוך בפתיחת המסחר בשטחים פתוחים בירוקים ונפעיל איים ירוקים באילת וים המלח בכפוף למתווה שסוכם", אמר גנץ בפתח ישיבת סיעת כחול לבן וזמן קצר לפני התכנסות קבינט הקורונה. "בערים הצהובות נסתפק בפתיחת חינוך ונמתין עם פתיחת מרכזי הקניות הגדולים, בכתומות נצטרך להמתין עוד יותר ולהוריד את התחלואה. באדומות – נצטרך סגר מתמשך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שבוע אחרי פייזר: מודרנה הודיעה – החיסון שלנו יעיל ב-95%

שאשא-ביטון: אפשר היה למצוא דרך להחזיר את התלמידים לבתי הספר

לאחר הירידה בשל הסגר הראשון – המשק ישראלי צמח ב-8.4% ברבעון

שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה
שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, יועצו של שר הפנים, אריה דרעי, סיפר כי הקבינט יאשר היום את פתיחת הלימודים בכיתות ה'-ו'. נוסף על כך, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, קרא לראשי הרשויות: "אל תחכו לקבינט, תפתחו את בתי הספר".

ברקע התנגדות משרד הבריאות ולאחר שקבינט הקורונה טרם הכריע בנושא, חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון קראה מוקדם יותר היום לפתוח את מערכת החינוך ולהשיב את התלמידים לספספל הלימודים. "חודשים ארוכים שהילדים מחוץ למסגרת - ואף אחד לא סופר אותם", טענה שאשא-ביטון, "הדיון על כיתות ה'-ו'- וי"א-י"ב נגרר משבוע לשבוע, אף אחד לא לחוץ וכולם בסדר עם זה".

חברת הכנסת, שאמרה את הדברים בדיון בוועדת הקורונה לבחינת השפעות סגירת מערכת החינוך על בני הנוער, סברה כי "אם היו רוצים למצוא דרך להחזיר אותם, אפשר היה לעשות זאת - רק צריכים לרצות", והוסיפה: "יש הרבה מאוד פתרונות לכך ואפשר לפתוח את המערכת בצורה זהירה ואחראית".

ח''כ יפעת שאשא ביטון בוועדת הקורונה
ח''כ יפעת שאשא ביטון בוועדת הקורונה | צילום: ערוץ הכנסת

לדבריה, "כבר הרבה זמן אנחנו קוראים לתת לשלטון המקומי את הסמכויות הנדרשות כדי שהם יוכלו לנהל את מערכת החינוך ביישובים שלהם". בערים ירוקות, הסבירה, "אין סיבה שהתלמידים לא יחזרו ללמוד בצורה מלאה. אפשר לעשות את זה".

"אנחנו סופרים נתונים של מאומתי קורונה ושל חולים קשים - אבל לא סופרים מאות אלפי ילדים ובני נוער שיושבים בבית כבר הרבה מאוד זמן". שאשא-ביטון ציינה כי למדינה היה מספיק זמן להיערך לפתיחת מערכת החינוך בצל הקורונה, והציעה: "לא יקרה כלום אם יצמצמו קצת את שעות הלימודים".