גמזו ביקש להסיר את הסגר מעל שלוש ערים אדומות

ממונה הקורונה ביקש בוועדת השרים לאזורים מוגבלים לבטל את הסגר על מודיעין עילית, רכסים וביתר עילית, ועל שכונת מטסדורף בירושלים. משרד הבריאות: 632 חולי קורונה במצב קשה - 246 מונשמים

זמן צפייה: 01:31

פרויקטור הקורונה רוני גמזו ביקש הערב (שני) בוועדת השרים לאזורים מוגבלים להסיר את הסגר מעל הערים האדומות מודיעין עילית, רכסים וביתר עילית, וכן על שכונת מטסדורף בירושלים. הוועדה תדון בכך הלילה ומחר עם קבלת נתוני משרד הבריאות המעודכנים על יתר הערים.

מוקדם יותר ביצע גמזו סקירה למגפת הקורונה בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות. במהלך דבריו, טען גמזו כי "המנוע של המגפה בגל השני הוא ילדים, נערים וצעירים. לרוב הם לא חולים, אבל הם דוחפים קדימה את ההדבקה בקרב מבוגרים. חשוב להמתין עם פתיחת בתי הספר ולעשות זאת בסבלנות".

מחסום בסגר
מחסום בסגר | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: חשוב להמתין עם פתיחת בתיה"ס – ילדים הם מנוע המגפה • חי

הרבה יותר מאומתים, מספר מובטלים דומה: ההבדלים ביציאה מהסגרים

עוד הידרדרות במצבו של סאיב עריקאת המאושפז בהדסה: מוגדר קריטי

פרויקטור הקורונה רוני גמזו
פרויקטור הקורונה רוני גמזו | צילום: לע''מ

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 903 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-304,367 בני אדם. כעת בארץ, 29,597 חולים פעילים, בהם 638 במצב קשה, מתוכם 205 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-2,248.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 27,282 בדיקות - 3.2% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, מצבם של 205 מהחולים מוגדר בינוני, 1,152 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,112 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 285 אחיות ו-137 רופאים

מחלקת הקורונה בבית החולים רמב''ם שבחיפה
מחלקת הקורונה בבית החולים רמב''ם שבחיפה | צילום: חדשות 13

בהמשך, הודיע הפרויקטור כי בקרוב יקוצר הבידוד ל-12 ימים, זאת "על ידי בדיקה שתבוצע אחרי 10 ימים", כלשונו. "כל יום בידוד זו השפעה ישירה על המשק", הוסיף יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ. "אם אפשר לחסוך בימי בידוד - אפשר להטיב עם הכלכלה".