הרבה יותר מאומתים, מספר מובטלים דומה: ההבדלים ביציאה מהסגרים

5 חודשים מאז ההקלות שאחרי הגל ה-1, יצאנו מהסגר השני, רק שהפעם ממוצע המתים היומי גבוה בהרבה, שיעור הבדיקות החיוביות – פי 10, בתיה"ח עמוסים משמעותית - ורק מניין דורשי העבודה לא השתנה

זמן צפייה: 02:27

חמישה חודשים אחרי ההקלות של הגל הראשון, ישראל שוב יוצאת מהסגר, רק שהפעם בקבינט הקורונה הבטיחו תוכנית יציאה זהירה שתמנע התפרצות מחודשת של המגפה. האם מקבלי ההחלטות הכריזו על חזרה לשגרה בשלב שבאמת מבטיח הימנעות של גל שלישי עד כמה שניתן? וגם, מה דומה בין הפעם הקודמת לזו הנוכחית?

במועד השחרור הראשון של המשק, 26 במאי, ממוצע החולים החדשים ביום היה 14 בלבד. מנגד, לקראת היציאה מהסגר השניף הממוצע היומי עומד על 1,785 חיוביים. יש לציין כי אין קשר לכך שבגל השני התבצעו יותר בדיקות - והרי שיעור המאומתים בשבוע שלפני סוף הסגר הקודם נע סביב 0.5% בממוצע, בזמן שבשבוע החולף הוא התקרב ל-5% - כמעט פי עשרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר חדשות 13: לראשונה – ממשלת 61 ללא נתניהו והחרדים

תחקיר: חברות המים שעוקצות קשישים בעשרות אלפי שקלים

חרף האיומים: הניסיון לשלול תקציב ממוסדות תורניים עלול להיכשל

רוכבי אופניים בכביש בירושלים ביום הכיפורים בזמן הסגר | צילום: רויטרס

ומה באשר ל"קו האדום" של בתי החולים? כיום, 673 בני אדם מאושפזים במצב קשה במחלקות הקורונה, שזה פי 18 מאשר בסיום הגל הראשון, אז, 37 בני אדם בלבד הוגדרו חולים במצב קשה. גם ממוצע המתים זינק ביציאה מהסגר השני, כאשר בשבוע שקדם לשחרור הכלכלה במאי, מת מקורונה פחות מאדם אחד ביום ואילו כיום, הממוצע הינו יותר מעשרה מתים ביממה.

מול שורת ההבדלים הללו, בולט גם נתון אחד דומה - מספר המובטלים בישראל - שנשק, אז והיום, לרף המיליון. בשירות התעסוקה דיווחו אתמול כי שיעור המפוטרים בגל השני גבוה מהגל הראשון - 10.2% לעומת 7.4% בהתאמה. בדומה לגל הראשון, מרבית הנרשמים בשירות התעסוקה בחודש ספטמבר - 82.6%, הוצאו לחל"ת.