גמזו: "נקצר את הבידוד ל-12 ימים ע"י בדיקה ביום העשירי"

ממונה הקורונה הציג את תמונת המצב הארצית בפני ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, אמר כי המצב טוב יותר מאשר ביולי וטען כי "חשוב להמתין עם פתיחת בתיה"ס - ילדים הם מנוע המגפה"

זמן צפייה: 01:31

ממונה הקורונה פרופסור רוני גמזו ביצע היום (שני) סקירה למגפה בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות. במהלך דבריו, טען גמזו כי "המנוע של המגפה בגל השני הוא ילדים, נערים וצעירים. לרוב הם לא חולים, אבל הם דוחפים קדימה את ההדבקה בקרב מבוגרים. חשוב להמתין עם פתיחת בתי הספר ולעשות זאת בסבלנות".

בהמשך, הודיע הפרויקטור כי בקרוב יקוצר הבידוד ל-12 ימים, זאת "על ידי בדיקה שתבוצע אחרי 10 ימים", כלשונו. "כל יום בידוד זו השפעה ישירה על המשק", הוסיף יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ. "אם אפשר לחסוך בימי בידוד - אפשר להטיב עם הכלכלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גמזו: חשוב להמתין עם פתיחת בתיה"ס – ילדים הם מנוע המגפה • חי

הרבה יותר מאומתים, מספר מובטלים דומה: ההבדלים ביציאה מהסגרים

עוד הידרדרות במצבו של סאיב עריקאת המאושפז בהדסה: מוגדר קריטי

פרויקטור הקורונה רוני גמזו
פרויקטור הקורונה רוני גמזו | צילום: לע''מ

בד בבד, ראש הממשלה נתניהו אמר היום כי "ראינו שהסגר עובד במהירות. צריך לשמור על ההישגים של הסגר ביציאה הדרגתית ובמילוי אחרי ההנחיות. יש שתי ערים אדומות שמתחילות לצאת מההגדרה הזו, זה תלוי בקיום ההנחיות, אני קורא לכל הציבור החרדי לקיים אותן. נאכוף, אבל יותר חשוב שתאכפו על עצמכם. אם נעשה את זה נצא מהגל השני בצורה טובה". את הדברים אמר בביקור בבית החולים רמב"ם.

מחלקת הקורונה בבית החולים רמב''ם שבחיפה
מחלקת הקורונה בבית החולים רמב''ם שבחיפה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 892 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-303,846 בני אדם. כעת בארץ, 29,617 חולים פעילים, בהם 619 במצב קשה, מתוכם 212 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-2,209.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 27,100 בדיקות - 3.5% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, מצבם של 178 מהחולים מוגדר בינוני, 1,152 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,112 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 285 אחיות ו-137 רופאים

נכון לעכשיו, ירושלים היא העיר שבה נמצאים הכי הרבה חולים פעילים. בשבוע אחד אובחנו בבירה 1,455 נשאים חדשים, ובכך עלה מניין החולים הפעילים בעיר ל-3,463 בני אדם. במקום השני והשלישי נמצאות בני ברק ותל אביב, בהן נמצאים כעת 2,141 ו-1,199 חולים פעילים, בהתאמה.