גמזו בכנסת: "שואפים לרדת למאות נדבקים ביממה עד החורף"

ועדת החוקה דנה במתווה הרמזור. ממונה הקורונה הבהיר שסגר כללי הוא אפשרות קיימות והתייחס לביקורת כלפיו בעקבות סערת אומן: "אני סופג ארטילריה, מהלך מאורגן שנועד להסיט מהחלטות מקצועיות"

זמן צפייה: 12:03

ועדת החוקה של הכנסת דנה היום (ראשון) במתווה הרמזור של ממונה הקורונה פרופסור רוני גמזו. "אני משתדל להתרחק מסגר כללי - אבל יכול להיות שנגיע לזה", אמר גמזו. "סגר כללי נוסף זה קושי ושבר יותר גדול, יש יותר מדי אנשים שהפרנסה שלהם היא טיפה מעל המים, והרבה מאוד עסקים ייסגרו".

"המטרה היא להגיע ל-60 אלף בדיקות ביום עד תחילת נובמבר, ול-100 אלף עד סוף השנה", הוסיף גמזו." אנחנו צריכים להגיע לחורף עם מאות חולים, זה לא יהיה עשרות. סגר על עיר הוא לא עונש אלא אמצעי. החגים מטרידים כי כולם נפגשים בהם".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

גמזו מציע לצרף שכונות בבית שמש לסגר; העוצר הלילי – מ-19:00

1,482 נדבקים חדשים – עלייה נוספת בשיעור הבדיקות החיוביות

התפשטות הקורונה בישראל: מניין המתים חצה את ה-1,000

פרופ' גמזו, פרופ' גרוטו
פרופ' גמזו, פרופ' גרוטו | צילום: ערוץ הכנסת

עוד התייחס גמזו למתקפות נגדו בשל סערת אומן, ואמר כי "אני סופג ארטילריה שאני לא מאחל לאף אחד. זה עניין מאורגן, וזה נועד להחליש ולהסיט אותי מהחלטות מקצועיות".

במהלך הדיון, אמר גמזו כי באחד בנובמבר יהיה בישראל מערך מתפקד מלא לקטיעת שרשראות הדבקה. זאת, בתשובה לשאלת חברת הכנסת שקד, שהגיבה על הדברים ואמרה: "עד אז אין מה לדבר על הגבלות בכל הארץ, הציבור צריך לדעת".

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

עוד אמר גמזו במהלך הדיון כי קיימת תופעה של ישראלים שנמנעים מבדיקות קורונה על אף שהם חווים תסמינים, כדי להימנע מבידוד. "אנחנו רואים את זה בחקירות, אדם שהיה לו סימפטום ולא הלך להיבדק, סחב עוד כמה ימים. זאת תופעה שאנחנו רוצים למנוע אותה". לדבריו, זו אחת הסיבות לשיעור בדיקות חיוביות גבוה.

בד בבד, מייל שחשפה יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, שקיבלה ממערך החקירות האפדימילוגיות בישראל, מראה כי בניגוד לטענות, לפחות עד 26 באוגוסט לא התגלו חולי קורונה שנדבקו בהפגנות נגד ראש הממשלה.

בהמשך היום, גמזו יציע לקבינט הקורונה לצרף שתי שכונות בבית שמש לרשימת האזורים שיוגדרו "אדומים בוהקים", ובהם יוטל סגר מלא. מדובר בשכונות "רמת בית שמש ג'", ורמת בית שמש א'".

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

כמו כן, ממליץ גמזו להגדיר את הסגר החלקי באזורים שיוגדרו אדומים מהשעה 19:00 ועד 5:00 בבוקר. באזורים אלה יהיה אסור לצאת למרחק של יותר מ-500 מטרים מהבית. טבריה אינה תיכלל ברשימת ערים אלו, ורק על שכונת "קריית שמואל" יוטל סגר חלקי.

ברשימת אזורים אלו יהיה כל השכונות בבית שמש, למעט אלה שייכנסו לסגר מלא, וכן הערים והיישובים טייבה, אבו סנאן, אעבלין, בוקעתא, בית ג'ן, ג'לג'וליה, ג'ת, דאלית אל כרמל, זמר, טייבה, וכמה שכונות בירושלים - שועפט, אזור התעשייה ענתות והעיר העתיקה, כסרא-סמיע.