גמזו מציע לצרף שכונות בבית שמש לסגר; העוצר הלילי - מ-19:00

ממונה הקורונה יציע לקבינט הקורונה להטיל סגר מהערב ועד 5:00 על יתר השכונות בעיר. באזורים "אדומים בוהקים" תתאפשר יציאה למסגרות חינוך מיוחד בלבד. רק שכונה אחת בטבריה תוגדר אדומה

זמן צפייה: 12:03

ממונה הקורונה, פרופסור רוני גמזו, יציע היום (ראשון) לקבינט הקורונה לצרף שתי שכונות בבית שמש לרשימת האזורים שיוגדרו "אדומים בוהקים", ובהם יוטל סגר מלא. מדובר בשכונות "רמת בית שמש ג'", ורמת בית שמש א'".

רשימה זו תכלול כידוע גם את בני ברק, אלעד, אום אל-פחם, טירה, כפר קאסם למעט אזורי התעשייה "לב הארץ" "נוף הארץ". כמו כן, יוגדרו כך גם כמה שכונות בירושלים - עיסוויה, א-טור, שייח ג'ראח וואדי אל ג'וז, ובלקיה שכונות 7 ו-8. גם התחבורה הציבורית תוגבל באזורים אלו.

לכתבות נוספות בנושא >>

גמזו: "בתוך שלושה שבועות – עשרות מתים מקורונה בחברה הערבית"

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

כמו כן, ממליץ גמזו להגדיר את הסגר החלקי באזורים שיוגדרו אדומים מהשעה 19:00 ועד 5:00 בבוקר. באזורים אלה יהיה אסור לצאת למרחק של יותר מ-500 מטרים מהבית. טבריה אינה תיכלל ברשימת ערים אלו, ורק על שכונת "קריית שמואל" יוטל סגר חלקי.

ברשימת אזורים אלו יהיה כל השכונות בבית שמש, למעט אלה שייכנסו לסגר מלא, וכן הערים והיישובים טייבה, אבו סנאן, אעבלין, בוקעתא, בית ג'ן, ג'לג'וליה, ג'ת, דאלית אל כרמל, זמר, טייבה, וכמה שכונות בירושלים - שועפט, אזור התעשייה ענתות והעיר העתיקה, כסרא-סמיע.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 1,482 נדבקים חדשים בנגיף. שיעור הבדיקות החיוביות עלה ועומד על 9.8% מסך הבדיקות שבוצעו. 434 מהחולים במצב קשה, ו-120 מונשמים. בין החולים, צעירה בשנות ה-20 לחייה עם מחלות רקע במצב קריטי, שהועברה במהלך הלילה לבית החולים וולפסון כאשר היא מונשמת ומורדמת.

אמש, ישראל חצתה לראשונה את רף אלף המתים מקורונה, ומניין החולים שמתו מסיבוכי הנגיף עומד על 1,007. בנוסף נמצאו 2,617 נדבקים מאומתים, מתוך יותר מ-31 אלף בדיקות שנעשו במהלך סוף השבוע. יותר מ-128 אלף נדבקים אותרו מתחילת המגיפה, מצבם של 439 קשה, מתוכם 128 מונשמים.