גמזו: "בתוך שלושה שבועות - עשרות מתים מקורונה בחברה הערבית"

ממונה הקורונה אמר בביקור בדליית אל-כרמל כי בקרוב יעלה משמעותית מניין המתים מהנגיף בקרב החברה הערבית, והוסיף: "אני לא באתי להפחיד, אבל המצב מדאיג מאוד"

זמן צפייה: 00:57

ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו ביקר היום (שבת) בדליית אל-כרמל, ובביקורו אמר כי "בקרוב יהיו בחברה הערבית עשרות מתים מהנגיף, אם לא יותר".

עוד הוסיף: "אני לא באתי להפחיד, אבל המצב מדאיג מאוד".

לכתבות נוספות בנושא >> 

יותר מ-1,500 נדבקים בשבוע בי-ם; בבני ברק – כמעט כפול מת"א

הזינוק בתחלואה: 2,766 ישראלים אובחנו חיוביים לקורונה ביממה

פרופ' גמזו בביקור בדליית אלכרמל
פרופ' גמזו בביקור בדליית אלכרמל

בתוך כך, משרד הבריאות בעזה דיווח על מוות שני מסיבוכי הקורונה ברצועה - ובכך מספר המתים הכללי ברצועה עלה לשבעה בני אדם. מוקדם יותר, משרד הבריאות בעזה דיווח שביממה האחרונה אובחנו ברצועה 110 חולי קורונה חדשים, כשכולם מהווים הדבקה בתוך הקהילה, ובכך המספר הכללי של חולי הקורונה בעזה עלה ל-807 מאז פרוץ הנגיף.

אתמול, פורסמו נתוני משרד הבריאות מהם עלה כי יותר מ-1,550 תושבי ירושלים אובחנו השבוע חיוביים לקורונה. גם שיעור הבדיקות החיוביות היה גבוה מהממוצע הארצי ועמד על כ-11%. בבני ברק, שיעור הבדיקות החיוביות היה גבוה משמעותית - 15%. בעיר החרדית אובחנו בשבוע החולף 738 נדבקים - קרוב לפי שלושה מהשכנה תל אביב, שם נמצאו 259 חיוביים לקורונה, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות היה נמוך מהממוצע הארצי - רק 4%.

במודיעין עילית ובבית שמש, נרשמו השבוע שיעורי בדיקות חיוביות גבוהים במיוחד - 17% ו-20% בהתאמה. בשתי הערים אובחנו יותר מ-400 נדבקים. גם באשדוד הנגיף מתפשט, ובשבעת הימים האחרונים אובחנו 572 מתושבי העיר כנשאי קורונה - אחד מכל עשרה שנבדקו.

בחיפה אובחנו השבוע 281 תושבים, בפתח תקווה - 277, בנתניה - 237, באשקלון - 217, בבאר שבע - 210, בטירה - 201, בראשון לציון - 156 ובבת ים 112 תושבים. בתוך כך, התפרצות קורונה נרשמה גם בבה"ד 1, שם אובחנו 30 חולים.