התפשטות הקורונה בישראל: מניין המתים חצה את ה-1,000

מנתוני משרד הבריאות עולה כי 1,007 מתו עד כה מסיבוכי הנגיף. מצבם של 439 קשה, מתוכם 128 מונשמים. 2,617 נדבקו ביממה האחרונה. פרופ' גמזו התריע: "עשרות ואפילו מאות מתים במגזר הערבי"

זמן צפייה: 06:42

הקורונה בישראל: ישראל חצתה לראשונה את רף אלף המתים מקורונה, ומניין החולים שמתו מסיבוכי הנגיף עומד על 1,007, כך לפי נתוני משרד הבריאות הערב (שבת). בנוסף נמצאו 2,617 נדבקים מאומתים, מתוך יותר מ-31 אלף בדיקות שנעשו במהלך סוף השבוע. יותר מ-128 אלף נדבקים אותרו מתחילת המגיפה, מצבם של 439 קשה, מתוכם 128 מונשמים.

פרופ' רוני גמזו, הממונה על המאבק בקורונה, ביקר מוקדם יותר היום בדליית אל-כרמל, ובביקורו אמר כי "בקרוב יהיו בחברה הערבית עשרות מתים מהנגיף, אם לא כמה מאות". עוד הוסיף גמזו במהלך הביקור: "אני לא באתי להפחיד, אבל המצב מדאיג מאוד".

עיקר החשש הוא מפני המשך קיום האירועים והחתונות במגזר הערבי למרות העליה בתחלואה - כולל הלילה. "אני מקבלת סרטונים של אנשים גוהרים אחד על השני, בלי מסכות. אלפים", אמרה ד"ר שרון אלרעי, ראש שירותי בריאות הציבור, שהשתתפה גם היא בסיור עם גמזו, "לפעמים גם המשטרה נמצאת שם וחוגגת איתם".

פרופסור רוני גמזו
הממונה על המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו | צילום: חדשות 13

"כל המדינה היא אדומה", טען במהלך היום רפיק חלבי, ראש מועצת דליית אל כרמל, "מי שלא יסגר היום יסגר מחר. ומי שלא יסגר מחר, יסגר בעוד שבוע"

מחר צפויה ישיבה של שרי קבינט הקורונה שתעסוק בערים האדומות והכוונה להטיל בהן סגר כבר ביום שני. על פי ההערכות אישור הסגר יתקל בקשיים, וייתכן שהוא יוטל לבסוף רק על חלק מהערים האדומות, שבהן התחלואה גבוהה במיוחד. מחר גם תתכנס ועדת החוקה שתדון במתווה המזור ותאשר את הארכת מצב החירום בשל הקורונה שצפוי לפקוע מחר.

בנוסף ביום חמישי יקיים פרופ' גמזו הערכת מצב שם תידון האפשרות להטיל הגבלות ארציות, החל מסגירת עסקים מסויימים ועד סגר כולל. נכון לעכשיו, רוב הגורמים הרלוונטים, בהם המומחים השונים ושרי הקבינט, לא מצהירים בריש גלי כי הם ממליצים על סגר ארצי בתקופת החגים או בכלל, אולם כל האפשרויות נמצאות בשעה זו על השולחן.