אושר מתווה הפשרה לפינוי אביתר: המתיישבים יעזבו עד יום שישי

רה"מ בנט ויו"ר כחול לבן גנץ אישרו את ההסדר באופן סופי, לפיו מערכת הביטחון תבצע הליך של סקר קרקע, ועד אז לא ימומש הצו בדבר סילוק מבנים חדשים. דגן: "מתוך הקושי נצא מחוזקים יותר"

זמן צפייה: 02:33

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ אישרו הבוקר (חמישי) באופן סופי את מתווה הפשרה לפינוי אביתר, והוא כולל את הסעיפים שכבר סוכמו עם המתיישבים במקום. בין היתר, כלל המתנחלים יעזבו את המאחז באופן עצמאי עד יום שישי הקרוב בצהריים. בתגובה לכך, ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר: "מתוך האתגר והקושי נצא מחוזקים יותר באביתר ובבניין הארץ".

עוד לפי התמווה, כוחות צה"ל ייכנסו למתחם וישארו בו עד החלטה בנוגע לקרקעות. בהמשך יבוצע תהליך סקר קרקע במקום וייקבע מה מהשטח נחשב כאדמת מדינה, שם יורשו המבנים להישאר ומבנים שיהיו בשטח שאינו אדמת מדינה - יפונו. דגן בירך על החתימה ואמר כי "המתווה שסוכם הוא לא מתווה החלומות שלנו, אולם כל צד בא בו לקראת השני למען אחדות ישראל. ההסכם הזה מחייב אותנו לצעדים לא פשוטים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר ארבע שנים: ראש המל"ל הודיע על פרישתו מהתפקיד

התפרצות הקורונה גדלה: כ-300 נדבקים חדשים, מקדם ההדבקה – 1.8

בנט שוקל לגור בביתו שבשרון: עלות המגורים – כ-15 מיליון שקל

בנוסף, במקום לא תוקם ישיבת הסדר, אלא רק לאחר סיום תהליך סקר הקרקע, שבסופו אם יתברר כי מדובר באדמות מדינה הניתנות להסדרה - תוקם הישיבה. בנוסף, הבתים שקיימים במקום יישארו, ולאחר פינוי התושבים כוח צה"ל ייכנס וישהה במקום באופן קבוע. כעת, התושבים ממתינים לחתימתו של שר הביטחון בני גנץ על המתווה.

כזכור, בתחילת השבוע קראו מתיישבי המאחז לפעילי ימין להגיע למקום, ולדרוש "את עצירת תוכנית ההרס", לשון ההודעה. כוונת התושבים הייתה להקים עיר אוהלים בניסיון למנוע את הפינוי הצפוי.