לאחר ארבע שנים: ראש המל"ל הודיע על פרישתו מהתפקיד

בן שבת הודיע לבנט שיסיים את תפקידו בסוף חודש אוגוסט. זאת לאחר שנענה לבקשתו של רה"מ להישאר בתפקיד, כדי לשמור על היציבות התפקודית. בן שבת היה מעורב במהלכים שהובילו לחתימת הסכמי אברהם

ראש המל"ל מאיר בן שבת
ראש המל"ל מאיר בן שבת | צילום: חדשות 13

ראש המל"ל מאיר בן שבת הודיע הערב (רביעי) לראש הממשלה נפתלי בנט על רצונו לסיים את תפקידו לאחר ארבע שנות כהונה. בן שבת יכהן בתפקידו עד לסוף חודש אוגוסט הקרוב, זאת לאחר שעם כינונה של הממשלה, ביקש ממנו בנט להישאר בתפקידו כדי לאפשר שמירה על היציבות והרציפות התפקודית.

בנט הודה לבן שבת על תרומתו במהלך השנים ומסר: "מאיר כיהן בשורה של תפקידים ובכולם הפגין ביצועים מרשימים, תוך הבנה מעמיקה של האתגרים המדיניים והביטחוניים מולם ניצבת מדינת ישראל". עוד הוסיף ראש הממשלה כי "גם במשבר הקורונה, עבד מאיר ימים כלילות למען בריאותם של אזרחי ישראל, ותפקד בצורה ראויה להערכה. אני סמוך ובטוח כי נכונה לו עוד תרומה רבה למדינת ישראל גם בעתיד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גם חודשים אחרי שהחלימו מקורונה – כ-10% עדיין סובלים מתסמינים

ילדי האוהלים: בחזרה למפגינים הצעירים ביותר שהיו ברוטשילד

בנט שוקל לגור בביתו שבשרון: עלות המגורים – כ-15 מיליון שקל

ראש המל''ל מאיר בן שבת
ראש המל''ל מאיר בן שבת | צילום: חדשות 13

שר הביטחון בני גנץ הודה גם הוא על תרומתו של בן שבת וכתב:"‏בשמי ובשם מערכת הביטחון, אני מבקש להודות למאיר בן שבת, על שירותו במשך עשרות שנים למען ביטחונה וחוסנה הפנימי של מדינת ישראל. מאיר לקח חלק בתהליכים מעצבים משמעותיים באזור בשנים האחרונות, ואני בטוח שימשיך לשרת את מדינת ישראל, גם בהמשך".

ראש המל''ל ושר החוץ החברייני חותמים על הסכם ההבנות
ראש המל''ל ושר החוץ הבחרייני חותמים על הסכם ההבנות | צילום: רויטרס

בן שבת כיהן בתפקידו מאז אוגוסט 2017 ובמסגרת תפקידו היה מעורב בביסוס הקשרים בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחריין ומרוקו, בתקופת הסכמי אברהם ואחריה. נוסף על כך, היה מעורב בתפקידו במאבק של ישראל במגפת הקורונה. בדצמבר 2020, העניק לו רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, אות הוקרה של מחלקת ההגנה של ארצות הברית, על שירות מעולה לציבור.

בפברואר האחרון, ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, מינה את בן שבת לאחראי לנושא הסכם הגרעין עם איראן ושליח למגעים בנושא מול הנשיא האמריקני ג'ו ביידן, המעצמות ושאר מדינות האזור.