הושגה פשרה: תושבי אביתר יעזבו את המאחז שהקימו עד סוף השבוע

בתום דיונים שנמשכו אל תוך הלילה, המתנחלים הסכימו לקבל את המתווה הסופי לפיו הסדרת המאחז תיבחן לאחר בדיקת הבעלות על הקרקע. הבתים לא ייהרסו, כוח צבאי ייכנס וישהה במקום

זמן צפייה: 01:38

תושבי אביתר קיבלו הלילה (רביעי) את מתווה הפשרה הסופי ויעזבו את המאחז עד סוף השבוע. לפי המתווה, הסדרת המאחז שהקימו המתנחלים תיבחן רק לאחר שיושלם תהליך בדיקת הבעלות על הקרקע. זאת, בתום דיונים שנמשכו אל תוך הלילה.

במקום לא תוקם ישיבת הסדר, אלא רק לאחר סיום תהליך סקר הקרקע, שבסופו אם יתברר כי מדובר באדמות מדינה הניתנות להסדרה - תוקם הישיבה. בנוסף, הבתים שקיימים במקום יישארו, ולאחר פינוי התושבים כוח צה"ל ייכנס וישהה במקום באופן קבוע. כעת, התושבים ממתינים לחתימתו של שר הביטחון בני גנץ על המתווה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ברגע האחרון – שינוי במתווה החל"ת: יותר אוכלוסיות יקבלו אבטלה

בישראל מעריכים: איראן מנסה להשיג כניעה אמריקנית מוחלטת

בשל קשיים בהשגת רוב: ההצבעה על חוק האזרחות נדחתה פעם נוספת

אריה דרעי, אביתר
חבר הכנסת אריה דרעי בעת ביקורו באביתר | צילום: רועי חדי

מוקדם יותר השבוע, תושבי אביתר אישרו את מתווה הפשרה שהוצע על ידי המדינה, אולם הוא שונה בשל התנגדות גנץ. המתווה הוסכם רגע לפני פינוי המאחז ולאחר שהכוחות בשטח התארגנו אליו.

כזכור, בתחילת השבוע קראו מתיישבי המאחז לפעילי ימין להגיע למקום, ולדרוש "את עצירת תוכנית ההרס", לשון ההודעה. כוונת התושבים הייתה להקים עיר אוהלים בניסיון למנוע את הפינוי הצפוי.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, התייחס להסכם ואמר: "מדובר במתווה אסטרטגי, אף צד כאן לא ניצח את הצד השני. הוא כולל נוכחות צבאית ואופק להסדרה. ההתיישבות בלב ארץ ישראל בשומרון ואחדות עם ישראל - אותה משימה לאומית".