הערכה במערכת הפוליטית: ישראל תלך לבחירות ב-2021

ברקע הסדקים בממשלת האחדות, בשני הצדדים של המפה הפוליטית גוברת ההערכה שבשנה הבאה ייערכו בחירות נוספות. ה"דבק" היחיד של הקואליציה כעת הוא הצורך להעביר תקציב, והרצון של נתניהו בסיפוח

זמן צפייה: 00:48

במערכת הפוליטית מתחזקת ההערכה כי שנת 2021 תהיה שנת בחירות בישראל - כך עולה מהלך הרוח בשני הצדדים של המפה הפוליטית. ה"דבק" היחיד של הקואליציה כעת הוא הצורך להעביר תקציב - והרצון של ראש הממשלה נתניהו בסיפוח.

למרות הקשיים המרובים שבהם נתקל נתניהו בדרך להחלת הריבונות, אם בוחנים את התנהלותו - נראה שהוא פועל לשרטט מפת סיפוח שתשמור בריבונות ישראל מקסימום מהשטחים המופיעים בתוכנית טראמפ.

עוד בחדשות 13:

שר החוץ הגרמני יבקר בישראל – ויעביר מסר אזהרה לגבי סיפוח

רכבי היוקרה של גנץ – הותאמו לפי ההסכם הקואליציוני

רה"מ מבקש להטיל על המדינה תשלום מס – על עבודות בביתו בקיסריה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה מיוחדת
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה מיוחדת | צילום: חדשות 13

ביום רביעי פורסם כי שיירת רכבי היוקרה שמשמשת את ראש הממשלה החליפי בני גנץ היא תולדה של ההסכם הקואליציוני, לפיו ראש ממשלה חליפי יזכה לתנאי אבטחה זהים לזה של ראש הממשלה בפועל. בשל כך, טענתו של יו"ר כחול לבן כי לא ביקש לעצמו את שתי המכוניות אינה מדויקת.

לחדשות 13 נודע כי השב"כ הוא ככל הנראה לא זה שדרש את שני רכבי ה"אאודי" היוקרתיים עבור אבטחת גנץ. דברי נציג השב"כ בוועדה הממשלתית לפני הבחירות, לפיהם רמת האיום על יו"ר כחול לבן מזכירה את האיום על רבין – אינה רלוונטית כעת.

יו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

בתוך כך, נודע כי יו"ר ימינה נפתלי בנט ביטל יום קודם לכן ברגע האחרון פגישת פיוס שניסה בינו לבין ראש הממשלה, שניסה ליזום נתניהו. בנט נטה להסכים להצעת הפגישה, אך לפי גורמים בימינה, בשל הודעה של הליכוד נגד המפלגה, הודיע בנט כי אין טעם בפגישה וכי "המפרק את הגוש ישא בתוצאות".

כזכור, זמן קצר לאחר השבעת הממשלה, הצהיר נתניהו בריאיון לגל"צ כי: "מקומה של ימינה בממשלה - לא טרקתי את הדלת". בהתייחס להקמת הקואליציה, אמר ראש הממשלה כי "זו הייתה החלטה מודעת ומאחריות - אני חושב שבסופו של דבר יצאה תוצאה טובה מאוד למדינת ישראל".