רה"מ מבקש להטיל על המדינה תשלום מס - על עבודות בביתו בקיסריה

רשות המסים דורשת מנתניהו לשלם כ-600 אלף שקל בעבור עבודות שבוצעו בביתו הפרטי בין 2013 ל-2018. משרד רה"מ מנסה למצוא פתרונות על מנת שלא ישלם. לשכת רה"מ: החלטה חסרת תקדים • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:52

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש מהמדינה לשלם בעבורו כשש מאות אלף שקלים שרשות המיסים דורשת ממנו - על הוצאות ביתו הפרטי שבקיסריה. כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. בשבועות האחרונים נתניהו מנסה באמצעות משרדו להטיל את הוצאות המס של הבית הפרטי שלו על המדינה.

בשנת 2017 בג"ץ קבע שנתניהו צריך לשלם מס על הוצאות הבית הפרטי בקיסריה. חצי שנה לאחר מכן, מיקי זוהר העלה הצעת חוק שעברה בכנסת, הפכה את ההחלטה וקבעה שנתניהו, החל מראשית 2018, לא צריך לשלם מס על הוצאות פרטיות.

ביתו הפרטי של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה
ביתו הפרטי של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה | צילום: חדשות עשר

רשות המסים לא ויתרה, ושלחה מכתב לחשב הכללי של משרד רה"מ ובו דרישה שנתניהו ישלם מס על חמש שנים, 2013 עד 2018, כלומר עד מתי שהחוק חוקק. מדובר ב-600 אלף שקלים שכוללים מגוון הוצאות כגון גינון, שירותים, מים, חשמל, וכדומה.

מלשכת רה"מ נמסר: "מאז קום המדינה רשות המסים לא דרשה תשלום מס מראשי ממשלה בעניין זה והדבר אף מעוגן בחקיקה. אם זאת באופן חסר תקדים החליטה רשות המסים לדרוש מראש הממשלה בנימין נתניהו תשלום מס רטרואקטיבית וזאת על אף שלא הייתה דרישה כזו מאף ראש ממשלה בעבר".