החוק לפיזור הכנסת אושר לקריאה ראשונה; התאריך לבחירות: 16.3

שבוע לאחר שאושר בקריאה טרומית, ועדת הכנסת קידמה את ישראל צעד נוסף לקראת בחירות. נציגי הליכוד, ש"ס ויהדות התורה התנגדו - עשרת חברי הכנסת האחרים תמכו בהצעה

זמן צפייה: 01:24

ועדת הכנסת אישרה היום (רביעי) את החוק לפיזור הכנסת, כפי שאושר בשבוע שעבר בקריאה טרומית. כך, בקרוב החוק יעלה להצבעה ראשונה - וישראל תצעד לבחירות רביעיות בשנתיים. בשלב זה, התאריך המסתמן לקיומן הוא 16 במארס 2021.

מי שהצביעו נגד החוק הם חברי הכנסת עוזי דיין, עמית הלוי, אופיר כץ, אוסנת מארק וטלי פלוסקוב מהליכוד, מיכאל מלכיאלי מש"ס ויצחק פינדרוס מיהדות התורה. מולם, היו אלה נציגי כחול-לבן, ישראל ביתנו, ימינה, יש עתיד-תל"ם והרשימה המשותפת, שהצביעו בעדו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דוח: רבע מיליון משפחות הידרדרו לעוני; מעמד הביניים התכווץ

חיסוני הקורונה הראשונים נחתו בנתב"ג; נתניהו: אתחסן ראשון

"מבצעים מסווגים ופורצי דרך": אות הערכה לכמה יחידות בצה"ל

הצבעה בבחירות בקלפי בתל אביב
הצבעה בבחירות בקלפי בתל אביב | צילום: רויטרס

בהצעת החוק נקבע כי יחול קיצוץ של כ-10% ממימון תקציב הבחירות של המפלגות. בנוסף, כל מפלגה תקבל סכום של 2.6 מיליון שקלים, זאת במקום תוספת של 1.3 מיליון שקלים שקיבלה במערכת הבחירות האחרונה. חשב הכנסת חיים אבידר הסביר כי תוספת כזאת גורמת לכך שלמעשה, "אין כמעט קיצוץ בסכום הכולל של מימון המפלגות, אולם היא מסייעת למפלגות הקטנות".

בתום ההצבעה, יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג (כחול-לבן), כתב: "במטרה לקיים בחירות קצרות, חסכוניות ושקופות, הצענו שתאריך הבחירות יהיה ב-16.3.2020, הוספנו תיקון חשוב למען שקיפות בתעמולה של מודעות ממומנות והגבלת תקרת הוצאת המפלגות בבחירות. בכוונתי להביא את החוק ביום שני הקרוב להצבעה במליאה לקריאה ראשונה".