חיסוני הקורונה הראשונים נחתו בנתב"ג; נתניהו: אתחסן ראשון

נתניהו, אדלשטיין ופרופ' לוי הגיעו לקבל את החיסונים הראשונים של חברת פייזר. נתניהו: "זהו יום חג ואחד הרגעים המרגשים ביותר"; אדלשטיין: "המבצע רק מתחיל - נעבור חודשים לא פשוטים"

זמן צפייה: 04:10

משלוח חיסוני הקורונה הראשונים, של חברת פייזר, נחת הבוקר (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון, בדרך להתחלת החיסונים, לפי הצפי ב-20 בדצמבר. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הגיעו להגיע לנתב"ג לרגל האירוע.

"אני מכהן לא מעט שנים כראש ממשלת ישראל - וזהו אחד הרגעים המרגשים ביותר שעבדתי עליו", אמר נתניהו. "זהו יום חג גדול, אנחנו רואים את הסוף - הוא נראה בעין". אז, פנה לציבור, וביקש: "חשוב לי שתתחסנו. אני מאמין בחיסון הזה ואני רוצה לשמש דוגמה - אני מתכוון להיות הראשון שמתחסן במדינת ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

סער יתפטר מהכנסת; האוזר: יש לי יותר מתחושה שדרכינו יצטלבו

הממשלה אישרה: החל מהיום הקניונים ייפתחו – פרט לערים האדומות

יהודה בארקן, הישרדות – וקורונה: החיפושים החמים בגוגל ב-2020

משלוח חיסוני הקורונה הראשון מורד מהמטוס
משלוח חיסוני הקורונה הראשון מורד מהמטוס | צילום: רויטרס

גם אדלשטיין נשא דברים באירוע, והסביר כי "המבצע רק מתחיל". לדבריו, במשרד הבריאות מעוניים שכל אזרחי המדינה יוכלו לקבל את החיסון. "בכוונתי לפקח על המבצע הזה מקרוב כדי להבטיח שאזרחי ישראל שירצו בכך יוכלו לקבל בצורה בטוחה חיסונים, ואז בעזרת ה' נראה סוף למגפה". עם זאת, התריע: "נעבור עוד חודשים לא פשוטים".

משלוח חיסוני הקורונה הראשון בישראל
משלוח חיסוני הקורונה הראשון בישראל | צילום: רויטרס

אמש משרד הבריאות הודיע לקופות החולים כי תאריך היעד להתחלת החיסונים נגד נגיף הקורונה בישראל הוא בעוד 12 ימים - 20 בדצמבר.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, התייחס לחיסונים ואמר כי "אנחנו מתחילים לראות כבר את סוף המגפה, נקווה שנתחיל לחסן בשבועות הקרובים בישראל. עכשיו עלינו לחשוב איך ייראה היום שאחרי. גם לאחר החיסון, חלק מההגבלות שנקטנו יצטרכו להישאר". את הדברים אמר בוועידת הדיאלוג הבין-לאומי למנהיגות אסטרטגית בין ישראל, אוסטרליה ובריטניה, ביוזמת הפילנתרופ היהודי אלברט דדון.

חיסוני קורונה
חיסוני קורונה | צילום: צילום מסך

קודם לכן, גורמים בכירים במשרד הבריאות הבהירו כי "אין ולא יינתן אישור לחסן בישראל לפני אישור ה-FDA. יוזמות אחרות הן חסרות אחריות". זאת, בתגובה ליוזמת בית החולים איכילוב לחסן את עובדיו לפני קבלת האישור.

גורמים באיכילוב טענו כי מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אישר להם להתחיל לחסן את הצוותים הרפואיים עוד לפני שיתקבל האישור ממנהל המזון והתרופות האמריקני. זאת, מפני שהחיסון של "פייזר" כבר אושר בריטניה - מדינה מוכרת.

מנהל בית החולים, פרופ' רוני גמזו, אמר: "החיסון בטוח לכל אדם ברמה האישית ולנו כחברה ברמה הלאומית. אני גאה לקבל ראשון את הטיפול הזה כחלק מהקדמה הטכנולוגית העולמית. אני משוכנע שדוגמא אישית זו תביא לאמון הציבור ואת כלל האזרחים לקבל את החיסון למען בריאותם".