דנון על הקריאה לביידן להתקשר לנתניהו: "בחירת מילים לא נכונה"

השגריר לשעבר התייחס לציוץ שבו ביקש מנשיא ארה"ב החדש לשוחח עם ראש ממשלת ישראל, ובריאיון לגל"צ הבהיר: "לא ניסיתי להשפיל את נתניהו - רציתי להסב את תשומת הלב לשיחה שעדיין לא התקיימה"

זמן צפייה: 00:27

"אני מקבל את הביקורת, ויכול להיות שבחירת המילים לא הייתה מוצלחת - אבל אני עדיין מאמין במסר" - כך אמר הבוקר (חמישי) השגריר לשעבר דני דנון, על הציוץ שבו קרא לנשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן להתקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו. את הדברים אמר בריאיון לספי עובדיה וקרן מרציאנו בגלי צה"ל.

כידוע, ביידן נכנס לתפקיד כבר לפני כשלושה שבועות - אולם טרם יצר קשר עם נתניהו. אתמול, צייץ דנון כי "ביידן התקשר למנהיגי העולם מקנדה, מקסיקו, בריטניה, הודו, צרפת, גרמניה, יפן, אוסטרליה, קוריאה הדרומית ורוסיה. אולי הגיע הזמן להתקשר למנהיג ישראל, בעלת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב?". בסוף הציוץ, הוא צירף את מספר הטלפון של משרד ראש הממשלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חיסול פחריזאדה: "המוסד חיסל עם נשק במשקל טון – שהופעל מרחוק"

מסכה בכיתה והצהרת בריאות: כל מה שצריך לדעת על פתיחת בתיה"ס

480 אלף ילדים חוזרים לבתי הספר; המסחר ייפתח בניגוד להנחיות

הציוץ עורר ביקורת רבה, ואף נטען כי אולי היה מסר סמוי מאחורי דבריו של דנון - שניסה לבייש את נתניהו. "בפירוש לא ניסיתי להשפיל את ראש הממשלה - אני תומך בנתניהו", הבהיר דנון. "רציתי להסב את תשומת הלב לשיחה שעדיין לא התקיימה, ויש לכך משמעות".

אחד המגיבים לקריאה של דנון הוא בן רודס, לשעבר סגן היועץ לביטחון לאומי של ברק אובמה ואחד היועצים הבכירים בממשל, שכתב: "איזו הפתעה שאחרי שנתניהו בילה שנים לערער ללא הפסקה את ממשל אובמה-ביידן, הוא לא נמצא בראש רשימת השיחות".

דני דנון
דני דנון | צילום: רויטרס

דנון, שכיהן בעברו כשגריר ישראל באו"ם, סיפר כי הוא היה השגריר הראשון מבין השגרירים באו"ם לקבל את שיחת הטלפון משגרירת ארצות הברית לשעבר ניקי היילי. "היא אמרה לי שזה הטלפון הראשון שהיא עושה, וזה על מנת להעביר מסר. ייתכן שביידן רצה גם הוא להעביר מסר - והמסר עבר".

כשנשאל אם הוא חושב שביידן לא שוחח עם נתניהו משום שרצה להשפיל אותו, השיב: "אני חושב שהמילה 'להשפיל' לא נכונה. בתוך האנשים שעובדים עם ביידן יש שתי אסכולות - זו של אנשי אובמה, שבאים עם קו יותר לעומתי, והאסכולה השנייה של האנשים שאומרים שצריכים להתקדם ולעבוד יחד". בתוך כך, השגריר האמריקני בישראל לשעבר דן שפירו אמר אמש כי השיחה בין נתניהו לביידן תיערך, ככל הנראה, כבר בשבוע הקרוב.

בנימין נתניהו וג'ו ביידן
בנימין נתניהו וג'ו ביידן | צילום: רויטרס

"אני לא כתבתי את הציוץ בעצמי", סיכם דנון, אולם הדגיש כי הוא זה שאישר אותו. "לא היה בציוץ שום תחמונים או קריאה נרגשת. אני ציינתי עובדות - הנשיא הנבחר טרם התקשר לבעלת הברית הקרובה ביותר לארצות הברית, בניגוד לנשיאים קודמים. אובבמה, למשל, טלפן כבר אחרי ארבעה ימים".

"אני מאמין שביידן יעבוד בצורה מצוינת עם נתניהו שייבחר בעוד כמה שבועות. פגשתי אותו עוד כשהיה מועמד לנשיאות, ובכל פגישה הוא אמר לי, 'מסור ד"ש לחברי נתניהו'. עכשיו הוא העביר מסר, המסר עבר - צריכים להתקדם".