חיסול פחריזאדה: "המוסד חיסל עם נשק במשקל טון - שהופעל מרחוק"

בתחקיר שפורסם ב-Jewish Chronicle על הירי ב"אבי הפצצה האיראנית", נטען כי הנשק הוברח לאיראן בחלקים, וכי במבצע השתתפו כ-20 סוכנים - בהם ישראלים ואיראנים, שעקבו אחר פחריזאדה כ-8 חודשים

זמן צפייה: 00:45

חיסול "אבי הפצצה האיראנית": The Jewish Chronicle חשף הלילה (חמישי) פרטים נוספים ממבצע החיסול של מוחסן פחריזאדה, כפי שאירע בחודש נובמבר 2020 בפאתי טהראן. על פי הדיווח, הירי בוצע באמצעות נשק אוטומטי במשקל טון אחד, שהוברח לאיראן בחלקים על ידי אנשי המוסד.

בעיתון ציטטו גורמים מודיעניים, לפיהם מי שארבו לראש תוכנית הגרעין האיראנית הם כ-20 סוכנים, חלקם בעלי אזרחות ישראלית וחלקם איראנים, שעקבו אחר פחריזאדה במשך כשמונה חודשים לפני שנורה. לפי הגורמים, "התקיפה בוצעה על ידי ישראל לבדה - ללא מעורבות אמריקנית", אולם בארצות הברית קיבלו דיווח על הפעולה המתוכננת.

על פי הדיווח, הנשק האוטומטי - אשר נשלט מרחוק על ידי סוכנים בשטח, הותקן על טנדר של ניסאן. בנוסף לכך, בעיתון נטען כי הנשק היה כבד מאוד, זאת משום שהוא "הכיל פצצה שהשמידה את הראיות לאחר החיסול".

לכתבות נוספות בנושא >> 

התנקשות דרמטית בטהראן: חוסל "אבי פצצת הגרעין האיראנית"

בזירת החיסול: כתב CNN דיווח מהמקום בו נורה אבי תוכנית הגרעין

באיראן טוענים: אלה המעורבים בחיסול ראש תוכנית הגרעין

מוחסן פח'רי-זאדה, ראש תוכנית הגרעין האיראנית, שחוסל סמוך לטהראן
מוחסן פח'רי-זאדה, ראש תוכנית הגרעין האיראנית, שחוסל סמוך לטהראן

כזכור, ב-27 בנובמבר 2020 חוסל מוחסן פחריזאדה ביריות בפאתי טהראן בעת שנסע במכונית משוריינת בליווי מאבטחיו. פחריזאדה היה ראש תוכנית הגרעין האיראנית וכונה "אבי הפצצה האיראנית". ישראל לא לקחה אחריות על האירוע - אולם שעות לאחר החיסול, שר החוץ האיראני מוחמד ג'ואד זריף הפנה אצבע מאשימה כלפי ישראל, ואיים: "נקמה קשה מחכה למבצעי פשע החיסול של פחריזאדה - לא נעצור עד שנבוא חשבון עם הרוצחים ונעניש אותם".

כמה ימים לאחר מכן, היה זה נשיא איראן חסן רוחאני, שאמר בריאיון לטלוויזיה המקומית כי "שוב, ידיה המרושעות של היהירות העולמית הוכתמו בדמו של המשטר הציוני הרצחני. החיסול של פחריזאדה מראה את ייאושם של אויבינו ואת עומק השנאה שלהם".