מסכה בכיתה והצהרת בריאות: כל מה שצריך לדעת על פתיחת בתיה"ס

כ-480 אלף ילדים ישובו למוסדות החינוך אחרי יותר מחודש בבית. האם בכל יום נצטרך לבדוק מחדש אם מתקיימים לימודים - ומה קורה עם ילד שגר בעיר אדומה אבל לומד בירוקה? • שאלות ותשובות

זמן צפייה: 02:17

שבועות ארוכים אחרי שנשארו בבית ולמדו בעיקר דרך המסכים - 480 אלף תלמידים שבו הבוקר (חמישי) לספסל הלימודים, אז ייפתחו גני הילדים וכיתות א'-ד', בערים הירוקות והצהובות ובחלק מהערים הכתומות. אז האם הבגרויות יתקיימו כסדרן? באילו כיתות יחייבו את הילדים בעטיית מסכה גם בזמן השיעור? ומדוע בכמה רשויות פתיחת מוסדות החינוך תידחה בשבוע?

מה עליי לעשות אם אני גר ביישוב אדום, אבל הילדים שלי לומדים בבית ספר שנמצא בעיר צהובה? 

הצבע הקובע הוא של היישוב שבו נמצא בית הספר - לא משנה איפה גרים. מכאן, שבמקרה כזה - הלימודים מתקיימים.

האם בכל לילה עליי לבדוק מחדש אם יש לימודים ביום שלאחר מכן? 

לא. הרמזור מתעדכן פעם בשבוע, בימי רביעי, כך שרק ביום זה הצבע של העיר יכול להשתנות.

העיר שלי מוגדרת אדומה - וכך גם 130 רשויות ברחבי הארץ. האם נגזר על הילדים שלנו להישאר בבית? 

בכל הארץ - גם בערים האדומות, מותר יהיה להעביר פעילות חינוכית במסגרת של עד תשעה תלמידים ומורה בשטח פתוח. אומנם שיטת לימוד זו לא תאפשר שיעור מעמיק ולמידה פורייה, וגם הכול תלוי ביכולת של היישוב שבו אתם גרים - אבל גם האופציה הזו היא מעין סידור.

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

אם בית הספר של הילדים שלי אמור להיפתח, אבל ראש העיר החליט אחרת? 

בכמה רשויות ביקשו עוד זמן להתארגנות על מנת שיוכלו להכין את הצוותים ואת הכיתות. אם כך, בחלק מהמקומות בארץ הפתיחה אכן תידחה לשבוע הבא, וההורים והתלמידים ייאלצו להמתין.

האם בחינות הבגרות יתקיימו כסדרן? 

בכל הזמן שחלף - ולמרות הזום, התלמידים הפסידו לא מעט חומר. הם אומנם ינסו להדביק את הפערים עם החזרה לכיתות, אבל במשרד החינוך יש גם ועדה שתבחן צמצום נוסף של החומר לקראת בגרויות הקיץ, על מנת להקל על התלמידים.

האם צריך לשבת עם מסכה בכיתה? 

כן, מכיתה א' ומעלה הילדים יצטרכו עדיין לשבת בכיתות במסכות, וגם להגיע עם הצהרת בריאות חתומה על ידי ההורים בכל בוקר. ילדי הגנים פטורים ממסכות.

מה יקרה אם ניכנס לקניון, חנות או בית מלון שפתחו בלי אישור? 

במקרה כזה, תהיו חשופים לקנס. אם תתבקשו לעזוב את המקום ולא תעשו זאת, אתם צפויים לקבל דוח על סך 500 שקלים - בלי קשר לקנסות שעלולים לקבל העסקים עצמם.

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס