תקנות הסגר אושרו: מכוני יופי ייסגרו, שיעורי נהיגה יבוטלו

השרים אישרו כי ההגבלות יחלו ביום ראשון ב-17:00. מי שייתפס מפר את מגבלת הקילומטר ייקנס ב-500 שקלים. ביטול ההכרזה על אילת וים המלח כ"איים ירוקים" ייכנס לתוקף רק למחרת • כל ההנחיות

זמן צפייה: 02:01

הממשלה אישרה היום (שישי) את תקנות הסגר שייכנסו לתוקפן ביום ראשון בשעה 17:00, עד כה למשך 14 ימים, עד תשעה בינואר. על פי התקנות, מי שייתפס מפר את מגבלת הקילומטר ייכנס ב-500 שקלים. מי שיוכל לצאת למרחק הזה הוא מי שהולך לקבל טיפול רפואי או סוציאלי, להפגין, לעשות ספורט, לנסוע לעבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת, להשתתף בהלוויה, חתונה או ברית ולקלת חלק בהליך המשפטי.

כמו כן, אישרו השרים את איסור השהייה בדירה של אדם אחר, סגירת העסקים למעט חנויות חיוניות, וכן סגירת צימרים, גני חיות, שמורות טבע, גנים לאומיים, מרפאות לטיפולים אלטרנטיביים, מכוני קוסמטיקה ומרפאות. הקיונים כמובן ייסגרו, לא תתאפשר פתיחת חנויות מזון באיסוף עצמי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה סמוך לדמשק – מערכות ההגנה הופעלו

בנק ישראל מעריך: עלות הסגר השלישי – 2.5 מיליארד שקלים לשבוע

תור לסופר-מרקט לפני הסגר השני
תור לסופר-מרקט לפני הסגר השני | צילום: צילום מסך

במקומות העבודה יוכלו להיות עד 10 עובדים או 50% מכלל העובדים, הגבוה מביניהם, למעט אלה המוגדרים חיוניים, או מקומות שעוסקים בעבודות בינוי או תשתית וכן בתעשיות ביטחוניות.

ביטול ההכרזה על אילת וים המלח כ"איים ירוקים" ייכנס לתוקף רק ביום שני. שיעורי נהיגה יבוטלו, וכן טיולים. מתקנים לאיומני ספורט יוכלו להיפתח רק עבור שימוש של ספורטאים מקצועיים.

ישראל נכנסה לסגר שני
ישראל נכנסה לסגר שני | צילום: חדשות 13

מערכת החינוך תפעל כרגיל, למעט כיתות ה'-י', שילמדו מרחוק. החינוך המיוחד וכן הלימודים בפנימיות ולימודי נוער בסיכון יימשכו כרגיל. פעילויות של תנועות נוער ייאסרו.