בנק ישראל מעריך: עלות הסגר השלישי - 2.5 מיליארד שקלים לשבוע

יומיים לפני כניסת תקנות הסגר לתוקפן, בחטיבת המחקר של הבנק פרסמו אומדן של הנזק הכלכלי הצפוי לישראל • רשתות האופנה, המסחר וההסעדה: לא נשלם את מחיר מחדלי הממשלה - נפתח ב-10 בינואר

קורונה, מחנה יהודה, קורונה בירושלים, שוק ירושלים,
שוק מחנה יהודה בימי הקורונה | צילום: חדשות 13

בנק ישראל עדכן היום (שישי) כי עלות הסגר השלישי יעמוד על 2.5 מיליארד שקלים לשבוע, זאת על פי ניתוח הנתונים שערכה חטיבת המחקר של הבנק. הסגר, שיחל כבר ביום ראשון הקרוב, צפוי להימשך כשבועיים - עם אופציה להארכה.

בתוך כך, יומיים לפני כניסת התקנות לתוקפן, יו"ר התאגדות רשתות האופנה, המסחר וההסעדה שחר תורג׳מן ויו"ר פורום הקניונים אופיר שריד, זועמים על הדרישה לסגור את המשק - ומאיימים: "נפתח את העסקים בכל מדינת ישראל ב-10 בינואר - לא נשלם את מחיר המחדלים של הממשלה".

בהודעה שהוציאו, טענו השניים כי מדובר ב"שקר מלא", זאת משום שמערכת החינוך והתחבורה הציבורית, בין היתר, יפעלו כמעט כרגיל. "המסחר שוב נבחר להיות הקורבן העיקרי לטיפול בכשלונות הממשלה, כאשר בפועל, שוב קיבלה ממשלת ישראל החלטה לבצע סגר חלקי שיוביל לירידה איטית בתחלואה - אם בכלל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קרוב ל-4,000 נדבקים אובחנו אתמול – 4.1% מהבדיקות חיוביות

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה סמוך לדמשק – מערכות ההגנה הופעלו

בנק ישראל מעריך: עלות הסגר השלישי – 2.5 מיליארד שקלים לשבוע

כאמור, בשלב זה הסגר צפוי להימשך כשבועיים, אולם אמש בריאיון לחדשות 13 העריכה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס, כי הסגר יימשך לפחות שלושה או ארבעה שבועות . "זה תלוי כמה ההגבלות יהיו יעילות. כמה שהסגר יהיה יותר הדוק עם עמידה בהנחיות זה יהיה יותר קצר", הסבירה.

"זה לא עניין של זמן, אלא מדדי תחלואה", הוסיפה. "ההערכה שלנו שזה ייקח בין שלושה לארבעה שבועות". עם זאת, הד"ר ניסתה לעודד וטענה כי "אם ההיענות לחיסונים תמשיך ככה - אני מאמינה שהסגר הזה יהיה האחרון".