קרוב ל-4,000 נדבקים אובחנו אתמול - 4.1% מהבדיקות חיוביות

משרד הבריאות עדכן כי 3,958 ישראלים נוספים נמצאו חיוביים לנגיף, לאחר שבוצעו כ-98,400 בדיקות. 506 חולים במצב קשה, מהם 128 מונשמים. מניין המתים עלה ל-3,171. 74 אלף חוסנו אתמול

זמן צפייה: 01:44

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי 3,958 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לנגיף הקורונה. זאת, כאשר אתמול בוצעו כ-98,400 בדיקות ו-4.1% מתוכן היו חיוביות. בכך עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-393,036. אתמול, חוסנו בישראל יותר מ-74 אלף איש. בכך, הגיע מספר המחוסנים לכ-210 אלף.

עוד עולה מהנתונים כי 506 חולים במצב קשה, מהם 157 מוגדרים במצב קריטי, כש-128 מתוכם מונשמים. 181 חולים במצב בינוני. מניין המתים עד כה עלה ל-3,171. בתוך כך, בבית החולים שיבא פתחו היום מחדש את מחלקת טיפול נמרץ קורונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כישלון הרמזור ופתיחת הקניונים: המחדלים שהובילו לסגר השלישי

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה סמוך לדמשק – מערכות ההגנה הופעלו

"מאמינים שאנו מייצרים שינוי מהותי": סיפור ההצלחה של "וויקס"

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

אמש, פורסם בחדשות 13 כי במשרד הבריאות חוששים שעשרות בדיקות קורונה חשודות יימצאו חיוביות למוטציית הקורונה. זאת, לאחר שמקרה הדבקה חמישי של המוטציה זוהה בישראל באישה שחזרה מבריטניה.

בעקבות החשש מהתפשטות המוטציה, משרד הבריאות יהפוך את המעבדה המרכזית לנגיפים למעבדה לאומית לריצוף דגימות חשודות להתפתחות הנגיף. לצורך כך, הוזמן מכשור מיוחד ממדינות אחרות בעלות של כ-10 מיליון שקלים.

במקביל, גורמים בקופת חולים כללית מסרו כי משבוע הבא ייערכו חיסונים 24 שעות ביממה בימי חול. האפשרות לחסן בסוף השבוע עדיין נבחנת. מנגד בקופת חולים מכבי לא יחסנו 24 שעות. בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין פנה לרבנים הראשיים, כדי לקבל היתר לחסן בשבת - אך סורב - כך פורסם הערב לראשונה בחדשות 13.

בדיקות בבית הספר ''חופים'' ביד מרדכי
בדיקות קורונה בבי''ס ביד מרדכי

אדלשטיין התייחס לפרסום בחדשות 13 ואמר: "הנחיתי לפעול למתן חיסונים 24/7, אין פיקוח נפש גדול מזה". מלשכתו נמסר כי "בימים האחרונים אותרו מוטציות שמדביקות בקצב מהיר וחריג שטרם פגשנו ואנחנו נמצאים במרדף נגד הזמן. ככל שנחסן יותר אזרחים ובקצב מהיר נחסוך בחיי אדם. לפיכך, השר הנחה את מנכ"ל משרדו לפעול למתן חיסונים 24/7, ולהגיע לקצב של יותר מ-100 אלף חיסונים ביום".

מטעמו של הרב הראשי לישראל דוד לאו נמסר כי "הרב רואה חשיבות רבה במתן החיסונים לכלל הציבור ואף התחסן בפומבי בכדי לעודד את הציבור להתחסן. הרב הראשי סבור כי ככל שיתקיימו חיסונים במשך כל שעות היום והלילה במהלך השבוע, מה שמעיד בפועל על דחיפות ובהילות לחסן מהר ככל הניתן, יהיה אפשר לשקול להתיר חיסונים גם בשבתות. בשלב זה כאשר גם בימות השבוע עדיין לא מבצעים חיסונים בכל שעות היום והלילה, אלא בשעות קבלת קהל ולכן בשלב זה אין היתר לחלל שבת".