הקבינט הכריע: כל הכיתות בערים ירוקות וצהובות ייפתחו עד 6.12

השרים קבעו כי בתיכונים ישובו לבתי הספר ביום א' הקרוב, ובחטיבות הביניים יחזרו שבוע לאחר מכן. הפיילוט לפתיחת הקניונים אושר וייארך עד ראשון הבא. אושרה פתיחה ניסיונית גם של אזורי בילוי

זמן צפייה: 02:38

בתום הדיונים בקבינט הקורונה, השרים החליטו לאמץ היום (שלישי) את התכנית שגיבש משרד החינוך יחד עם צוות המומחים לפתיחת כל בתי הספר החל מיום ראשון הקרוב. כיתות ה'-ו' יחזרו ללימודים כבר הבוקר, תלמידי התיכונים יחזרו לבתי הספר ב-29.11  ושבוע לאחר מכן, ב-6.12, יצטרפו אליהם תלמידי חטיבות הביניים. החזרה ללימודים היא בהתאם למתווה שר החינוך ובערים הירוקות והצהובות, תוך כדי ביצוע בדיקות קורונה נרחבות.

בנוסף, שרי הקבינט החליטו על פיילוט בקניונים ובשווקים, במסגרתו הם אימצו את ההצעה שהוצגה לפתיחה ניסיונית מצומצמת של מקומות הבילוי והמסחר. הפיילוט עתיד להסתיים ב-6.12. כפוף לממצאי הפיילוט ולתמונת מצב התחלואה הכללית, יקבע מועד הפתיחה הסופי של הקניונים. במקביל, תוגש הצעה לפיילוט בשווקים, שאמורים להיפתח יחד עם הקניונים. 

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בסביבת נתניהו מעריכים: סיכוי נמוך שהבחירות יידחו לקיץ

"נשיקות ומאמצי השתקה": עדויות מקהילת הרב החשוד בניצול מיני

מתנתקים מהזום: 300 אלף תלמידי ה'-ו' יחזרו מחר לבתי הספר

תלמידים בבית ספר ברחובות עוטים מסכה | צילום: רויטרס

במקביל, הבוקר עדכן משרד הבריאות את נתוני התחלואה מקורנה בישראל, מהם עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 943 מאומתים, מתוך 53,191 אלף בדיקות שבוצעו. אחוז החיוביים עומד על 1.8. נכון לעכשיו, ישנם 8,791 חולים פעילים, מתוכם 275 במצב קשה, כמו כן 120 מונשמים, 113 במצב קריטי ו-72 במצב בינוני. מניין המתים עד כה עומד על 2,811 בני אדם.

בתוך כך, מתווה החזרה ללימודים שגובש מציב בפני הצוות המקצועי לא מעט בעיות: המגבלה על מעבר מורות, לכל היותר בין ארבע קבוצות, עשויה לגרום לכך שלא בכל קבוצה ילמדו את כל המקצועות, כולל מקצועות ליבה כמו מתמטיקה או אנגלית. וגם, כדי לפנות מקום לתלמידי ה' ו-ו', כיתות א'-ב' יחזרו ללמוד בכיתות מלאות, ועדיין יהיה מורכב להפריד בין הקבוצות השונות במסדרונות ובהפסקות. בנוסף, ההחלטה להפריד בין קפסולות בצהרונים תדרוש תוספת של אלפי מדריכים, ובכמה מן הרשויות התריעו כי חלק מהצהרונים יישארו סגורים בשל מחסור בכוח אדם.

הנהגת ההורים הארצית בירכה על המהלך ומסרה: "הורי ישראל מודים לשר גלנט על עמדתו האיתנה להחזרת כל ילדי ישראל ללימודים. הנהגת ההורים מברכת על החלטת קבינט הקורונה להחזיר את כל מערכת החינוך לפעילות בביטחון ובאחריות. כפי שאמרנו מהרגע הראשון, החינוך היה צריך לעמוד בראש סדר העדיפויות של הממשלה ויש לברך על כך שהתקבלה סוף סוף ההחלטה הנכונה והראויה.

כזכור, ביום שישי האחרון נפתחו שבעה קניונים ברחבי הארץ בניגוד להנחיות, מבלי לקבל אישור ממשרד הבריאות. מדובר בקניון איילון שברמת גן, בו נפתחו 45 חנויות מתוך 180, בקריון, בגרנד קניון בבאר שבע ובקניונים בפתח תקווה ובמודיעין. לא כל החנויות במרכזי הקניות בסגורים שבו לפעילות, אבל רשתות רבות החליטו לעשות זאת, בהן כל החנויות ששייכות לרשת "פוקס". סלע המחלוקת שמנע את פתיחת הקניונים באישור היא דרישת משרד הבריאות לבצע רישום של כל הנכנסים לכל חנות, בכדי במקרה שבו יתגלה שנשא קורונה שהה באחת מהן, יוכל המשרד להורות למי שהיה בקרבת החולה להיכנס לבידוד.

הגרנד קניון בבאר שבע, נפתח בניגוד להנחיות
הגרנד קניון בבאר שבע, נפתח בניגוד להנחיות