מתנתקים מהזום: 300 אלף תלמידי ה'-ו' יחזרו מחר לבתי הספר

לאחר זמן רב שבו למדו באופן מקוון, מאות אלפי ילדים ישובו מחר לספסל הלימודים. אבל, המתווה שגובש עלול לגרום לשכבות גילים אחרות לסבול ממחסור בכיתות: "רוצים ללכת לבי"ס כמו ילדים רגילים"

זמן צפייה: 02:54

כ-300,000 תלמידים ותלמידות יחזרו מחר (שלישי) בבוקר לבתי הספר לשלושה ימים לפחות בשבוע, ביניהן גם גילי וליה שפירא, אחיות ותלמידות כיתות ה' ו-ו' בהתאמה, שייפרדו מחר מהזום. "מלא זמן לא לבשתי חולצת בית ספר", אמרה ליה, ואחותה הוסיפה על דבריה: "אם היו שואלים: 'רוצה לחזור לבית הספר?', כמעט כל ילד בישראל היה אומר 'כן'". אלא שהפעם, לשם שינוי, החלטת הקבינט לא התקבלה ברגע האחרון והעניקה למנהלות, למנהלים ולצוות החינוכי שבוע וחצי של היערכות מראש.

עם זאת, גם מתווה החזרה הזה מציב בפני הצוות המקצועי לא מעט בעיות: המגבלה על מעבר מורות, לכל היותר בין ארבע קבוצות, תביא לכך שלא בכל קבוצה ילמדו את כל המקצועות, כולל מקצועות ליבה כמו מתמטיקה או אנגלית. ובכל זאת, כדי לפנות מקום לתלמידי ה' ו-ו', כיתות א'-ב' יחזרו ללמוד בכיתות מלאות, ועדיין יהיה מורכב להפריד בין הקבוצות השונות במסדרונות ובהפסקות. בנוסף, ההחלטה להפריד בין קפסולות בצהרונים דורשת תוספת של אלפי מדריכים, ובכמה מן הרשויות מתריעים כי חלק מהצהרונים יישארו סגורים בשל מחסור בכוח אדם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכירים במשטרה בדקו והסיקו: סביבת נתניהו פועלת כארגון פשע

בסביבת נתניהו מעריכים: סיכוי נמוך שהבחירות יידחו לקיץ

פרופ' אש בקבינט: "יש לפתוח בתי"ס ביישובים עם תחלואה נמוכה"

גילי וליה שפירא יחזרו מחר לבית הספר
גילי וליה שפירא יחזרו מחר לבית הספר | צילום: חדשות 13

בנס ציונה, לדוגמה, החליטו בגלל מצוקת המקום, להעביר את התלמידים והתלמידות החוזרים למבני התיכונים וחטיבות הביניים. כך שאם יחליטו להחזיר את תלמידי כיתות ז' עד י' - לא יהיה להם מקום. "הם לא יוכלו להיות פה, מן הסתם, אם יחזירו את תלמידי החטיבות. אנחנו נחכה למתווה שייצא. אנחנו חדשות לבקרים מתעדכנים במתווים כאלו ואחרים", אמרה אביטל סובלרויף, מנהלת בית ספר "שדות" בנס ציונה. כאמור, כרגע גורל חזרתם של תלמידי כיתות ז' עד י' לבתי הספר אינו ברור.

"אם אנחנו מסתכלים על התחלואה של גילאי 6 עד 10, שזה כיתות א'-ד', אנחנו רואים עלייה, ואם אנחנו רוצים לבדוק את הדברים בהדרגתיות, אז אנחנו צריכים רגע לחכות רגע עם ז' עד י'", טענה ד"ר אפרת אפללו, ראש מחלקת בריאות במשרד הבריאות. אולם, עד שתתקבל ההחלטה גם בעניינם, תלמידי התיכונים וחטיבות הביניים ימשיכו למחות. "התחושה היא בדידות, בעיקר. אנחנו לא פוגשים אנשים וחברים. כל מה שאנחנו רוצים זה להתעורר ב-8:00 וללכת לבית הספר כמו ילדים רגילים", אמרה ליהי טל, תלמידת כיתה ט' מיבנה.