בכירים במשטרה בדקו והסיקו: סביבת נתניהו פועלת כארגון פשע

פרסום ראשון: לפני כשנתיים וחצי צוות מצומצם שכלל את חוקרי רה"מ והמפכ"ל דאז אלשיך ערך תרגיל מתודי ובחן בין היתר את ההיררכיה הפנימית, רמת המידור ומידת ההירתמות לבקשות שמגיעות מלמעלה

זמן צפייה: 01:50

בכירים במשטרה ערכו תרגיל מתודי לפני כשנתיים וחצי והגיעו בו למסקנה כי סביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנהלת כארגון פשע – כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13.

הבדיקה נערכה לאחר שהמפכ"ל דאז רוני אלשיך טען שחוקרים פרטיים אספו מידע על חוקרי נתניהו. בכירים במשטרה זיהו בהתנהלות סביבת ראש הממשלה דפוסים שלראייתם מזכירים ארגון פשע, והחליטו לבדוק זאת, בחשאי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הורדת אפליקציה בתמורה להטבות: מתווה "התו הירוק" שיוצג לקבינט

רה"מ על ועדת הבדיקה: בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי ניגוח פוליטי

גנץ: "הדלפת הטיסה החשאית של נתניהו לסעודיה – צעד חסר אחריות"

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

צוות מצוצמם בראשות אלשיך, שכלל גם את חוקרי נתניהו ובכירים באגף החקירות והמודיעין התכנס כאמור וערך תרגיל מתודי, שבו נבחנו שורה של פרמטרים שבדקו אם נתניהו וסביבתו עונים על ההגדרה של ארגון פשע.

בין היתר, נדבק אם מתקיימת היררכיה פנימית שבה לכל חבר יש תפקיד שקיבל מראש הארגון, תפקיד שגם מרחיק את ראש הפירמידה מהעבירות שמתבצעות לכאורה, רמת המידור של האנשים, רמת ההירתמות שלהם לבקשות שמגיעות מלמעלה ופרמטרים נוספים.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

הצוות, כאמור, קבע שסביבת נתניהו אכן מתנהלת כארגון פשע, אך כאמור מדובר היה בתרגיל מתודי בלבד, שלא היה חלק מהחקירה, כך שהקביעה הזו נותרה תיאורטית בלבד.

מקורבים לראש הממשלה מסרו בתגובה: "תתביישו, אין גבול לטירוף. כעת ברור איך לפי תפיסת העולם המעוותת של אלשיך וריטמן הם תפרו לראש הממשלה תיקים תוך שימוש בשיטות עברייניות, לרבות סחיטת עדי מדינה באיומים והשתקת חקירות".