"נשיקות ומאמצי השתקה": עדויות מקהילת הרב החשוד בניצול מיני

חברים לשעבר בכת של נתנאל דרעי מלוד סיפרו לחדשות 13 על עבירות המין שביצע לכאורה בתלמידיו, ועל האיומים המרומזים כלפי אלה שיצאו נגד. "זה התחיל בנשיקות בלחי - והתקדם ליותר" • תחקיר

זמן צפייה: 08:28

הרב נתנאל דרעי, בן 39 ואב ל-14 ילדים, הוא מנהיג קהילת "היכל הקודש" שמונה 80 משפחות בעלות תשובה של חסידות ברסלב בעיר לוד. החוקים בה נוקשים ומחייבים, ואף כוללים חרמות, איומים, הלשנות ומנהגים מעוררי מחלוקת. כך למשך, ב-2017 המשטרה פרצה לאולם אירועים ועצרה את דרעי שעמד לחתן את בתו בת ה-13. השבוע, התכנסו בדירת מסתור חברי הקהילה הקיצונית בעבר, שחיו שנים רבות תחת מרותו של דרעי, ובשיחה עם חדשות 13 שברו את שתיקתם בנוגע למעשיו האפלים של הרב, שכללו לדבריהם הטרדות מיניות כלפי תלמידיו הקטינים וניסיונות השתקה. "זה התחיל בנשיקות בלחי והתקדם קצת יותר", אמר אחד האבות.

ד', אב לקטין בקהילה של דרעי, הבין רק לאחרונה שבנו בן ה-13 וחצי נוצל מינית על ידי הרב, ועל פי החשד זה קרה מאות פעמים במהלך השנים האחרונות. "בחודשיים האחרונים הופיעו רמזים גדולים. הבן שלי היה אומר: 'לא בא לי לקום בבוקר', 'אתם לא מבינים אותי'. ואז הוא התחיל לבכות ולספר". אמר האב שבנו נפגע מינית והוסיף: "תוך כדי שהוא היה מספר לנו, הוא התסכל עליי ושאל אותי: 'אתה מאמין לי?'". מ', מאמין נוסף שעזב את הקהילה, סיפר כי בנו אמר לו, תוך כדי שהוא חש בצמרמורת, כי "יש מישהו שנוגע בילדים". וכאשר שאל אותו אביו במי מדובר, ענה לו בנו: "הרב!".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין: אביא לאישור הקבינט הגדלת מספר הלקוחות בחנויות

רה"מ על ועדת הבדיקה: בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי ניגוח פוליטי

גנץ: "הדלפת הטיסה החשאית של נתניהו לסעודיה – צעד חסר אחריות"

נתנאל דרעי, מהניג הקהילה ''היכל הקודש'' וחשוד בניצול מיני של תלמידיו הקטינים
נתנאל דרעי, מהניג הקהילה ''היכל הקודש'' וחשוד בניצול מיני של תלמידיו הקטינים

בעקבות תלונות ילדיהם, ההורים החליטו להתקשר אל דרעי ולעמת אותו עם עדויותיהם. "היו נשיקות עם הרב בפה והוא היה עושה לו מסאז' ודברים כאלה. איך הרב מעלה על דעתו שילד יישאר בלי חולצה, ישכב איתו במיטה והרב יעשה לו מסאז'"?. בתגובה לטענות אלו, ענה הרב כי "אין דבר כזה. לא היה ולא נברא". לאחר מכן, שאל האב: "איזה אינטרס יש לילד להגיד דברים כאלה?", ואז הרב ענה: "יש לילד אינטרס. הוא שומע שחבר שלו מדבר, אז הוא רוצה גם לדבר". לאחר מכן, ד' הלך עם בנו להתלונן על דרעי אצל הרבנים, אך הפחד מנקמה שעלולה להגיע, מונע ממנו מלהיחשף.

אחרי שהרב גילה שהתלוננו נגדו על עבירות מין, עשרות אנשים, בני קהילתו, התנפלו על ההורים המתלוננים. "בנות הרימו אבנים וזרקו על הגברים, ירקו עליהם בפנים וקיללו. היו בנות שנתנו בוקסים לבנות אחרות על כך שהן מאמינות שהסיפור הזה קיים", סיפרה נ', מאמינה נוספת לשעבר בכת של דרעי. לאור האירועים בקהילה, דרעי שלח מכתב איום, שנחשף לראשונה בחדשות 13, בו הוא מנסה, בשפה מרומזת, לאיים על הנפגעים אם יעזו להתלונן נגדו: "האם אתה בטוח שלך ולמשפחתך יהיה טוב מחוץ לקהילה?", נכתב.

צילום ממכתב האיום ששלח נתנאל דרעי לאחד האבות שהתלונן עליו כי פגע מינית בבנו
צילום ממכתב האיום ששלח נתנאל דרעי לאחד האבות שהתלונן עליו כי פגע מינית בבנו | צילום: חדשות 13

לאחר האיומים והתלונות שהגיעו לבית הדין הרבני, הדיינים הוציאו פסק דין חמור ביותר נגד דרעי, וזאת ברקע התעלמותו מהזימון שקיבל מהם. הדיינים הורו למאמיניו להתרחק ממנו וציוו להתלונן נגדו במשטרה. לפני כעשרה ימים, המשטרה הגיעה לביתו של דרעי ולקחה אותו לחקירה בחשד לעבירות מין בתלמידיו הקטינים. דרעי עדיין נותר במעצר, ומכחיש את כל הטענות נגדו. הכת שהנהיג התפצלה, אך רבים עדיין תומכים ברב החשוד. "זו פגיעה, זו פציעה בנפשות של אותם ילדים שהיא תלך איתם עד 120. זה לא משהו שניתן לרפא", אמרה נ'.

עו"ד שרון נהרי, פרקליטו של נתנאל דרעי, מסר בתגובה: "הרב מסר את גרסתו במשטרה. אנחנו סומכים ובטוחים שבשבועות הקרובים התמונה תתבהר והמשטרה תגיע לחקר האמת והוא ישוחרר".

לפניות לבית הדין המטפל בפגיעות מיניות בחברה החרדית: betdin613@gmail.com