דחיות, הפסדים וטעויות מביכות: היממה הקשה של הקואליציה בכנסת

חוק הדיינים נפל בשל טעות בהצבעה של יו"ר הכנסת, ההצבעות על התיקונים לחוק יסוד הממשלה ועל חוק אי הפללת צרכני קנאביס נדחו בשל קשיים בהשגת רוב

זמן צפייה: 03:19

חוק הדיינים שנפל הבוקר (חמישי) בהצבעה בשל טעות של יו"ר הכנסת מיקי לוי הוא אירוע מביך נוסך לקואליציה ביממה האחרונה. אמש, נדחה חוק אי הפללת צרכני קנאביס בשבועיים לאחר שרע"ם הודיעו כי יתנגדו ולא הושג הרוב הנדרש להצבעה.

לאחר דחיית החוק נרשמה מבוכה נוספת כאשר הוחלט לדחות גם את ההצבעה על תיקונים לחוק יסוד הממשלה מפני שחבר הכנסת ולדימיר בליאק מיש עתיד חולה בקורונה ולא יכל להגיע לכנסת כדי להצביע. הבוקר, כאמור, המשיך רצף האירועים עם ההצבעה ההפוכה של יו"ר הכנסת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לרצח באשדוד: גופת גבר אותרה בפארק ציבורי

בפעם השלישית ברציפות: יותר מ-700 נדבקים ביממה

פרקליט המדינה החליט: יתקיים משפט חוזר לרומן זדורוב

יו''ר הכנסת הנכנס מיקי לוי
יו''ר הכנסת מיקי לוי | צילום: ערוץ הכנסת

עם תום ההצבעה על חוק הדיינים, התברר כי 51 תמכו בחוק ו-51 התנגדו לו. לוי הבהיר מיד כי טעה בהצבעתו וביקש ייעוץ משפטי כדי לבדוק אם יוכל לשנות את ההצבעה, אך לאחר שהובהר לו כי שינוי ההצבעה אינו אפשרי, הכריז כי החוק נפל.

"המאמצים להעברת הצעת החוק לאי הפללת צרכני קנאביס נמשכים", כתבה אמש השכל בטוויטר לאחר ההחלטה, והוסיפה: "בניגוד לאופוזיציה, שהוכיחה היום פעם נוספת כי היא מונעת משיקולים ציניים ולא מתוך מחוייבות לטובת האזרחים, אנחנו בקואליציה נחושים להגיע להסכמות ונעשה זאת בשבועיים הקרובים".