בהיעדר רוב: הקואליציה דחתה את ההצבעה על חוק הקנאביס

ברקע התנגדות רע"ם ולאחר שחברי הקואליציה פנו למשותפת ולאופוזיציה לסיוע, ח"כית השכל דחתה בשבועיים את ההצבעה על חוק אי הפללת צרכני קנאביס, שעבר השבוע בוועדת השרים לענייני חקיקה

ח"כ השכל, קנאביס
ח"כ השכל, קנאביס | צילום: חדשות 13, pixabay

חברת הכנסת שרן השכל מהקואליציה דחתה היום (רביעי) בשבועיים את ההצבעה על חוק אי הפללת צרכני קנאביס, זאת ברקע התנגדות רע"ם לחוק. כזכור, החוק שהציעה השכל מתקווה חדשה, עבר מוקדם יותר השבוע בוועדת השרים לענייני חקיקה.

"המאמצים להעברת הצעת החוק לאי הפללת צרכני קנאביס נמשכים", כתבה השכל בטוויטר לאחר ההחלטה, והוסיפה: "בניגוד לאופוזיציה, שהוכיחה היום פעם נוספת כי היא מונעת משיקולים ציניים ולא מתוך מחוייבות לטובת האזרחים, אנחנו בקואליציה נחושים להגיע להסכמות ונעשה זאת בשבועיים הקרובים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט הציג תוכנית למאבק בזן הדלתא: "אם נהיה אדישים נגיע לסגר"

מחסן אמל"ח מטרים ספורים מבית הספר: צה"ל חשף מטרות חזבאללה

ממונה הקורונה החדש: אל"מ במיל׳ פרופסור סלמאן זרקא

כזכור, אתמול נמסר מסיעת רע"ם כי הם לא מתחייבים להצביע בעד החוק, וכי הם בוחנים את משמעויותיו ברמה הדתית והבריאותית. בעקבות כך, חברי הקואליציה פנו אתמול לרשימה המשותפת ולחברי האופוזיציה, שתמכו בעבר בסוגיה או בחוקים דומים, וזאת על מנת שיעזרו להשיג את הרוב הנדרש.

מוקדם יותר השבוע התעוררה מחלוקת בקואליציה כאשר ברע"ם הציבו אולטימטום לראש הממשלה נפתלי בנט, לפיו אם לא יעלה את בקשתם להצבעה - חברי המפלגה לא יהיו מחויבים יותר למשמעת הקואליציונית. הבקשה, שלבסוף אושרה, הייתה להעביר את האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב וכן את הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב ממשרד הכלכלה והתעשייה למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.