פרקליט המדינה החליט: יתקיים משפט חוזר לרומן זדורוב

לאחר שהצוות שהוקם לבחינת תיק הרצח של תאיר ראדה הגיש את המלצותיו לאיסמן, הוכרע כי מי שהורשע ברצח הנערה יזכה למשפט חוזר - 15 שנים אחרי ההרשעה. זדורוב לא ישוחרר מהכלא עד לסיום משפטו

זמן צפייה: 04:56

הכרעה דרמטית: פרקליט המדינה עמית איסמן החליט היום (רביעי) לקיים משפט חוזר לרומן זדורוב - 15 שנים אחרי שהורשע, עקב סבירות גבוהה להרשעתו ועניין רב של הציבור בתיק. איסמן קיבל את ההחלטה לאחר שהצוות שהוקם לבחינת תיק הרצח של תאיר ראדה, שכלל ארבעה פרקליטים שלא הייתה להם היכרות מוקדמת עם התיק, הגיש לו את המלצותיהם לקיים משפט חוזר. בנוסף, בניגוד לציפיות, זדורוב לא ישוחרר מהכלא עד לסיום משפטו.

המשטרה צפויה לבצע השלמות חקירה בימים הקורבים על מנת לרענן את החומרים שנאספו לפני 15 שנה. כמו כן, בכוונת הפרקליטות להתחיל את המשפט החוזר כבר בחודש ספטמבר הקרוב - מיד אחרי פגרת בתי המשפט. בפרקליטות סבורים כי שמכלול הראיות חזק ויעזור להרשיע שוב את זדורוב ברצח.

בתוך כך, הודיע פרקליט המדינה על החלטתו לגנוז את התיק שנפתח בעניינה של אולה קרבצ'נקו מחוסר אשמה, שכונתה א"ק, כששמה היה תחת צו איסור פרסום. כזכור, פרקליטו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, האשים את קרבצ'נקו ברצח של ראדה בתא השירותים בבית הספר בקצרין.

אולה קרבצ'נקו-טימר
אולה קרבצ'נקו-טימר, א''ק | צילום: חדשות 13

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט הציג תוכנית למאבק בזן הדלתא: "אם נהיה אדישים נגיע לסגר"

בהיעדר רוב: הקואליציה דחתה את ההצבעה על חוק הקנאביס

מחסן אמל"ח מטרים ספורים מבית הספר: צה"ל חשף מטרות חזבאללה

רומן זדורוב ותאיר ראדה
רומן זדורוב ותאיר ראדה

כזכור, בשבוע שעבר פורסם לראשונה בחדשות 13 כי פרקליט המדינה פגש את עורך דינו של זדורוב ודן עמו במשפט החוזר ובסוגיית שחרורו. בפגישה השתתפו גם המשנה לפרקליט לעניינים פליליים מומי למברגר ומנהלת המחלקה הפלילית.

במהלך הפגישה, למברגר ובכירים נוספים סברו שיש לנהל את התיק, משום שכל עוד אין טענה כי ההודאה נגבתה בכוח, אין צורך לחזור על כל מסכת הראיות, אלא רק אלה שקשורות לחוות הדעת שבמחלוקת.

לפני כחודשיים, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי שופט העליון חנן מלצר קיבל את בקשתו של רומן זדורוב, שכאמור הורשע ברצח תאיר ראדה בתא שירותים בבית ספר בקצרין בדצמבר 2006, והורה לקיים לו משפט חוזר.

טיפת הדם שהתגלתה בשירותים
טיפת הדם שהתגלתה בשירותים

החלטת מלצר התקבלה בעיקר בעקבות חוות דעת של מומחים בנוגע לטביעת הנעל שנמצאה על האסלה ודמה של תאיר ניגר עליה, שאינה שייכת לזדורוב. הפרקליטות טענה כי היא שייכת לאחד המחלצים, אך המומחים קבעו כי הדבר לא אפשרי, שכן הם הגיעו לזירה רק חמש שעות לאחר הרצח. "אם תתקבל עמדת המומחים, קיים קושי להצביע על זדורוב כמי שביצע את הרצח", כתב מלצר.

בחודש ינואר, כזכור, פורסם בחדשות 13 כי הפרקליטות הגישה לבית המשפט חוות דעת של מומחה בין-לאומי, המתמחה ברפואה משפטית וניתוח כתמי דם, לפיו טביעת הנעל בדם על האסלה בתא השירותים שבו נרצחה ראדה זלג מקפל בגדיה כשהמחלצים הזיזו את הגופה כחמש שעות לאחר האירוע. מנגד, הפרמדיקים שהגיעו לזירה העידו כי לא הזיזו את גופתה של ראדה באופן משמעותי, למעט חיבור למוניטור, כאשר בשום שלב לא היו ניסיונות החייאה.

תא השירותים בו נמצאה גופתה של תאיר ראדה
תא השירותים בו נמצאה גופתה של תאיר ראדה | צילום: חדשות 13

בתוך הזירה נמצאו שלוש טביעות נעל: על האסלה, על מיכל ההדחה, ועל הקיר המפריד בין התאים שמסמל נתיב בריחה. כאמור, אין מחלוקת שאלה לא טביעות הנעל של זדורוב. הפרקליטות והמשטרה הסבירו כי שלוש טביעות הנעל הזרות, שאינן של זדורוב, מקורן בטביעות נעל של "מחלץ אלמוני", למרות שכל טביעות הנעל של כל מי שהיה נוכח במקום נבדקו ולא נמצאה התאמה.