מוסי רז לסגן השר קארה: "חוצפן, תקרא לחברים שלך פעילי טרור"

עימות בקואליציה: לאחר התיעוד בו נראה קצין צה"ל דוחף פעיל "לוחמים לשלום", חה"כ מימינה צייץ עליו בטוויטר: "פעיל טרור שהגיע ללבות את המתח בין יהודים לערבים" וחטף ביקרות מהח"כ ממרצ

זמן צפייה: 01:50

לא שקט בקואליציה: לאחר פרסום התיעוד אמש (שבת) לפיו הותקף א', בן 65 ופעיל תנועת "לוחמים לשלום", בהפגנה בדרום הר חברון, חבר הכנסת וסגן השר מימינה, אביר קארה, כתב בטוויטר כי "פעילי טרור שהגיעו ללבות את האש והיצרים וליצור מתח בין יהודים לערבים נעצרו על ידי כוחות צבא ההגנה לישראל. מי שמצפה לפגוש בשטח לוחמים שמחלקים פרחים ועובר על החוק שלא יתפלא שהוא נעצר. מעצר זה לא דבר נעים כל הכבוד לחיילים שלנו".

בתגובה, חבר הכנסת ממרצ תקף אותו לו: "חוצפן. פעילי טרור תקרא לחברים שלך, לא לאנשים טובים שכל מטרתם הייתה להעביר מים לכפר פלסטיני ונתקלו באלימות ברוטאלית ומעצרים פוליטיים. אני הייתי שם, אני ראיתי את זה. כמה נוח לצייץ שטויות מהמזגן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יפה בן דוד מתנגדת להצגת בדיקה שלילית כתנאי לחזרה ללימודים

לקראת הדיון בביהמ"ש: דודתו של איתן בירן נחתה בארץ

בנט: השבנו את ההרתעה – עכשיו נתקן את מה שצריך

מוסי רז
ח''כ מוסי רז

אביר קארה
אביר קארה | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

תגובתו של רז לקארה הגיע לאחר שסגן השר מימינה הגיב לשר הבריאות הורוביץ שמתח ביקורת על האירוע בדרום הר חברון. "האלימות מצד חיילים כלפי פעילי שלום חייבת להיפסק", צייץ הורוביץ בחשבון הטוויטר שלו אתמול. "קבוצה מתנועת 'לוחמים לשלום', שלא נקטו בשום פעולה חריגה, ספגו יחס ברוטלי ופציעות כאשר ליוו מיכלית מים לכפר בדרום הר חברון. לאחר ששמעתי עדויות קשות, כמו שגם רואים היטב בתמונות, פניתי לשר הביטחון ודרשתי לערוך בירור יסודי. די".

כזכור, א' הגיע אתמול לדרום הר חברון יחד עם עשרות פעילים נוספים, יהודים וערבים, כדי להפגין לטענתו נגד מדיניות צה"ל בשטחים, ולספק מים לרועים הפלסטינים בשבל המחסור הקיים באזור. בצה"ל מצידם אומרים כי המפגינים ניסו לתקוף פיזית את החיילים, קיללו אותם, איימו עליהם וחסמו את רכביהם. בתגובה החיילים במקום הגיבו ברימוני הלם וגז כדי לפזר את ההפגנה.

"צילמתי את האירוע, כנראה שהייתי עם מצלמה גדולה ועדשה גדולה, זה חושפני, הוא דחף אותי בלי פרופורציה לאירוע", סיפר א', "חלק גדול מהאנשים זה אנשים מעל גיל 50, אז איזה פרובוקציה יכולים לעשות חבר'ה בני 50, אנחנו מטר מכם, מה אתם זורקים רימוני גז ורימוני הלם".