יפה בן דוד מתנגדת להצגת בדיקה שלילית כתנאי לחזרה ללימודים

לאחר שהקבינט אישר כי ילדים בני 12-3 יצטרכו להציג בדיקה שלילית לאחר סוכות, מזכ"לית הסתדרות המורים מאיימת במהלך דיון ועדת החינוך בכנסת: "אם תאשרו, נעתור לבג"ץ. אנחנו לא פקחי קורונה"

זמן צפייה: 04:30

שרי הממשלה אישרו הבוקר (ראשון) במשאל טלפוני כי ללא אישור בדיקת קורונה שלילית - תלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים לא יוכלו לחזור למערכת החינוך אחרי החגים. כמו כן וכפי שפורסם לראשונה בחדשות 13: תלמידים בגילאי 12-3 יחוייבו בביצוע בבדיקה מהירה על מנת להיכנס למוסדות החינוך אחרי סוכות - בהתאם לאישור הכנסת. עם זאת, ההחלטה הובילה לעימות מול הסתדרות המורים, שמתנגדת למהלך.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, הצהירה בדיון בוועדת החינוך בתגובה כי הסתדרות המורים לא תיתן יד בעניין אי ההכנסה של תלמיד שלא עשה בדיקת אנטיגן אחרי החגים: ״אנחנו לא פקידי קורונה ולא פקחי קורונה. אם תאשרו אנחנו נעתור לבג״ץ. זו גזירה שיכולה להמית את כל מערכת החינוך. אני פונה לשכל הישר שלכם. הדבר הזה הוא קו אדום״.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תרגיל ההטעייה, הכיתור ורגע ההסגרה – כך התנהל המבצע בג'נין

לקראת הדיון בביהמ"ש: דודתו של איתן בירן נחתה בארץ

בנט: השבנו את ההרתעה – עכשיו נתקן את מה שצריך

ח''כ שרן השכל
ח''כ שרן השכל

ח״כ שרן השכל, יו״ר ועדת החינוך הסכימה עם בן דוד ואמרה: ״הרבה פעמים לא כל כך הסכמתי עם יפה בן דוד אבל בעניין השיטור הזה שהיא מדברת עליו יש נקודות מאוד חשובות. עבור גננת שנמצאת בגן, שיש לה ילדים עם הורים על הראש, לבוא ולהגיד בדמעות לילד ללכת הביתה, זה להעמיד באמת את אנשי ההוראה במצב בלתי אפשרי. להעמיד אותם במצב של להגיד לילד אתה לא נכנס, זה באמת לא התפקיד שלהם״.

כאמור, ביום שישי האחרון פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ראש הממשלה נפתלי בנט מקדם תקנה לפיה תלמידים שלא יעברו בדיקות מהירות - לא יורשו להיכנס לבתי הספר והגנים אחרי סוכות. בעקבות ריבוי הבידודים במערכת החינוך, ראש הממשלה החליט בשיתוף עם משרד החינוך על החמרת ההנחיות, כך שהתלמידים יחוייבו להציג אישור כנבדקו.

קורונה, בית ספר, נגיף, כיתה, תלמידים, תלמידות
תלמידים חוזרים לבית הספר אחרי הסגר | צילום: רויטרס

זאת, בשונה מההחלטה במבצע הבדיקות הקודם לפני פתיחת השנה, אז הבדיקה היתה בגדר רשות ואי ביצועה לא מנעה כניסה למוסד החינוכי. יש לציין כי בתקנות ישנו סייג, על פיו במקרים של קושי עם איסוף התלמיד - הוא יוכנס למוסד אך יופרד מכלל התלמידים עד שיתאפשר איסופו.

בתוך כך, מנתונים שפרסם היום משרד הבריאות עולה כי 136,411 תלמידים נעדרים כעת ממערכת החינוך, מהם 91,775 בבידוד ו-44,636 הם חולים פעילים. בנוסף, 3,456 אנשי חינוך והוראה נעדרים גם הם, מתוכם 2,338 חולים פעילים ו-1,118 בבידוד. כמו כן, כ-50% מהחולים המאומתים הינם מתחת לגיל 19.