לקראת הדיון בביהמ"ש: דודתו של איתן בירן נחתה בארץ

ד"ר איה בירן, מי שמונתה להיות האפוטרופוסית החוקית של איתן בן ה-6, השורד היחיד מאסון הרכבל, הגיעה לארץ לצורך השתתפות בהליכים המשפטיים המתנהלים נגד סבו שמואל פלג. "מוטרדת ממצבו"

זמן צפייה: 01:32

ד"ר איה בירן-נירקו, מי שמונתה להיות האפוטרופוסית החוקית של איתן בירן בן ה-6, הניצול היחיד מאסון הרכבל באיטליה, נחתה היום (ראשון) בארץ. איה מלווה בגורמים דיפלומטיים, כאשר מטרת ביקורה בישראל היא לקחת חלק בהליכים המשפטיים ובדיונים שיתקיימו בבית המשפט נגד סבו של איתן, שמואל פלג.

בהודעה רשמית מטעמה נמסר כי "איה בירן מוטרדת מהדיווחים אודות מצבו הפסיכולוגי והנפשי של איתן ומהנעשה בידי חוטפיו בזמן שהוא נמצא בידיהם". עוד נמסר בטעמה: "ביתו של איתן, באופן אמיתי, הוא באיטליה. מטרתה של איה היא להשיב את איתן לביתו בדרכי שלום וללא דיחוי, כדי שיוכל להמשיך את לימודיו בכיתה א׳, אותם כבר החל כשבוע לפני החטיפה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יפה בן דוד מתנגדת להצגת בדיקה שלילית כתנאי לחזרה ללימודים

מוסי רז לסגן השר קארה: "חוצפן, תקרא לחברים שלך פעילי טרור"

בנט: השבנו את ההרתעה – עכשיו נתקן את מה שצריך

אתי פלג וגלי פלג, סבתו ודודתו של איתן בירן
אתי פלג וגלי פלג

כמו כן, בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב הסכים לבקשת משפחת בירן להקדים את הדיון בעניינו של איתן ליום חמישי הקרוב. פרקליטי משפחת פלג יגישו תשובתם עד יום רביעי.

במקביל, לאחר שנפתחה חקירה נגד סבו וסבתו של איתן, היום נפתחה באיטליה חקירתו של מעורב שלישי בפרשה - הנהג שהסיעה את שמוליק ללוגנו שבשוויץ, משם כזכור המריא לישראל עם איתן במטוס פרטי. מהפרטים הידועים עד כה, מדובר בתושב ישראלי בן 56, כך לפי דיווח סוכנות ידיעות איטלקית.

כזכור, לפני כשבוע דיווח העיתון האיטלקי קוריירה דה לה סרה כי מפקדת משטרת העיר פאביה החל לעקוב אחר סבו של איתן בירן עוד במהלך חודש אוגוסט. מהדיווח עולה כי כבר כחודש לפני חטיפתו של איתן, בן ה-6, קצינת המשטרה הבכירה עקבה אחר הפגישות התקופתיות בין שמואל פלג לנכדו לבקשת הפרקליטות שפתחה בחקירה לאחר שהשופטת באיטליה החליטה להעניק את החזקה על הילד לדודתו איה בירן.