הקואליציה מתקשה להשיג רוב: הפעם – על אי הפללת צרכני קנאביס

ברע"ם מתלבטים אם לתמוך בחוק שצפוי לעלות מחר להצבעה במליאה בטענה כי יש לבחון את המשמעויות הדתיות והבריאותיות. בקואליציה ינסו לגייס תומכים מהאופוזיציה ופנו גם לח"כים מהרשימה המשותפת

אילוסטרציה: צמח קנאביס
אילוסטרציה: צמח קנאביס | צילום: גטי אימג'בנק

בקואליציה מתקשים להשיג רוב לחוק אי הפללת צרכני קנאביס שיעלה מחר (רביעי) להצבעה במליאת הכנסת. החוק, שהציעה חברת הכנסת שרן השכל מתקווה חדשה, עבר השבוע בוועדת השרים לענייני חקיקה ובקואליציה מתכוונים לפנות לרשימה המשותפת על מנת שיעזרו להשיג את הרוב הנדרש.

בסיעת רע"ם לא התחייבו, הם בוחנים את המשמעויות של החוק ברמה הדתית והבריאותית ויקבלו החלטה עד מחר. בינתיים, מנסים בקואליציה לפנות אל חברי כנסת מהאופוזיציה שתמכו בעבר בסוגיה או בחוקים דומים, כולל מהרשימה המשותפת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שיא בגל התחלואה הנוכחי: 730 נדבקים בקורונה אובחנו אתמול

הכדורגלן מפרשת הקטינות: "לוקח אחריות ומתנצל – מבין ששגיתי"

החל מהבוקר: שביתה של עובדי המנהל בבתיה"ח הממשלתיים

כזכור, כבר ביום ראשון השבוע התעוררה מחלוקת בקואליציה כאשר ברע"ם הציבו אולטימטום לראש הממשלה נפתלי בנט, לפיו אם לא יעלה את בקשתם להצבעה - חברי המפלגה לא יהיו מחויבים יותר למשמעת הקואליציונית. הבקשה, שלבסוף אושרה, הייתה להעביר את האגף הבכיר לפיתוח כלכלי-חברתי בחברה הבדואית בנגב וכן את הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב ממשרד הכלכלה והתעשייה למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

שרן השכל, חברת כנסת מטעם מפלגת הליכוד
שרן השכל, חברת כנסת מטעם מפלגת הליכוד | צילום: חדשות 13