גנץ במסר לנתניהו: "לא אתן לנאשם בפלילים לגעת במערכת המשפט"

יו"ר כחול לבן, שמכהן כשר המשפטים לאחר התפטרותו של ניסנקורן, הבהיר לבכירי מערכת המשפט בשיחת פתיחה: "מי שמעורב בכתבי אישום חייב להשאיר עצמו מחוץ לעניינים – נשמור על השומרים"

זמן צפייה: 06:28

יו"ר כחול לבן בני גנץ ערך היום (שני) פגישת היכרות עם בכירי משרד המשפטים לכבוד כניסתו לתפקיד השר הממונה על המשרד, זאת כשבוע לאחר התפטרותו של אבי ניסנקורן. "לא אסכים שאף אחד יפגע במערכת המשפט", הבהיר השר בפתח דבריו, וכרמז לראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "לא אוכל להסכים שמי שמעורב בכתבי אישום ונאשם בפלילים יעסוק בנושאים המשפטיים".

"הוא חייב להשאיר עצמו מחוץ לעניינים אלו", המשיך גנץ. "כולם שווים בפני החוק. לא אתן לנאשם בפלילים לגעת במערכת המשפט, לא אתן למטאפורות של D-9 על בתי המשפט לקבל מקום.
תפקידנו הוא להמשיך ולשמור על מערכת המשפט ושלטון החוק בישראל", סיכם.

בין היתר, נפגש השר עם היועץ המשפטי לממשלה וכן עם מ"מ מנכ"לית המשרד. "אני שמח להיות כאן היום, ויותר מכך אני מרגיש את החשיבות הימצאותי כאן", אמר. "אחת מהסיבות המרכזיות שהובלתי להקמת ממשלת האחדות הייתה היכולת להתמודד עם משבר הקורונה, ולעשות את זה תוך שמירה על הדמוקרטיה ומערכת המשפט בישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בחירות 2021: ימינה ותקווה חדשה חתמו על הסכם עודפים

הקרב על מערכת החינוך: "40% מהתחלואה – במוסדות המגזר החרדי"

חדר דרך פרצה בגדר, תקף ורצח: פרטים חדשים על רוצח אסתר הורגן

בני גנץ
בני גנץ | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בפגישה נכח גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שבדברים שנשא ביקש להכין את גנץ לתפקיד: "לצד האתגרים המקצועיים הרבים שאנחנו מתמודדים איתם", הסביר, "האתגר הגדול שאנחנו ניצבים מולו הוא השמירה על אמון הציבור ועל הלגיטימציה הציבורית של עבודתנו אל מול התקפות לא ראויות".

מנדלבליט, שתיאר את משרד המשפטים ככזה ש"נמצא בלב העשייה הממשלתית בכל תחום שאפשר להעלות על הדעת", הבהיר כי "התקפות כאלה ואחרות, מכל צד שהוא, לא יסיטו אותנו מדרך המשפט והצדק, ואני משוכנע שביחד איתך, גנץ, נשמור על עצמאותה של מערכת המשפט ועל חוסנה".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

כאמור, עד השבוע שעבר שר המשפטים היה אבי ניסנקורן מכחול לבן, אולם לאחר שהודיע כי הוא עוזב את המפלגה לטובת חבירה למפלגה החדשה של רון חולדאי, ביקש ממנו גנץ להתפטר - והוא אכן עשה זאת.