בחירות 2021: ימינה ותקווה חדשה חתמו על הסכם עודפים

יושבי הראש של שתי המפלגות, נפתלי בנט וגדעון סער, חתמו על ההסכם שיאפשר להן לחבר את עודפי הקולות בבחירות הקרובות. גם ישראל ביתנו ויש עתיד חתמו על הסכם זה

זמן צפייה: 01:20

יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער חתמו היום (שני) על הסכם עודפים לקראת הבחירות במארס הקרוב - כך שהמפלגות יוכלו לחבר את עודפי הקולות. זאת, לאחר שבשתי מערכות הבחירות האחרונות חתמה ימינה על הסכם זה עם הליכוד. בבחירות אפריל 2019, עם זאת, רשימת "הימין החדש" - שבראשותה עמד אז בנט - חתמה על הסכם עודפים עם ישראל ביתנו.

זמן קצר לאחר מכן, הודיעו גם ישראל ביתנו ויש עתיד על חתימת הסכם עודפים בין שתי המפלגות.

נפתלי בנט וגדעון סער
נפתלי בנט וגדעון סער | צילום: רויטרס

בריאיון בלעדי שערך בשבוע שעבר עם חדשות 13, תקף סער את ראש הממשלה בנימין נתניהו, טען שהוא לא מפחד ממסע ההכפשות שאולי יעבור לקראת הבחירות והסביר במה הוא שונה מבנט.

"לראש הממשלה הנוכחי יש הרבה מאוד זכויות", פתח ואמר סער, אולם הוסיף כי "מי שהיה מתאים להוביל את ישראל ב-1996 לא מתאים כבר 25 שנה לאחר מכן". לדבריו, אפילו המנהיגים הגדולים ביותר בעולם "מעבירים את השרביט יום אחד", כלשונו, "והיום הזה הגיע. השינוי הזה נדרש. הציבור מזהה שהוא רוצה תקווה חדשה ונמאס לו להיות תקוע בחוסר מוצא".

סער הפנה אצבע מאשימה לנתניהו, ואמר שלמרות הבאת החיסונים נגד הקורונה לארץ, ואל מול מבצע החיסונים שמתנהל כיום - כל אלו "לא פותרים את ראש הממשלה מהאחריות על הכישלון שלו בניהול הקורונה. תראי מה קרה לנו פה - איך הגענו לסגר השלישי הזה? בכל דבר שהממשלה הייתה צריכה לעשות היא נכשלה טוטלית".

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

סער, כידוע, הוא לא הפוליטיקאי היחיד שהכריז על מועמדותו לראשות הממשלה. גם יו"ר ימינה נפתלי בנט עשה כן, ורבים בציבור תוהים מה בכלל ההבדלים בין השניים. "אני לא נותן ציונים לאחרים", השיב סער כשהתבקש להסביר מה השוני בינו לבין בנט. "הציבור הוא בסופו של דבר זה שמחליט לגבי כל אחד מאיתנו".

"בנט ישב עם נתניהו עד להקמת הממשלה הנוכחית, אבל אני הגדרתי באופן ברור - ואני חוזר על מה שאמרתי: מי שרוצה שנתניהו ימשיך להוביל את ישראל, אני מבקש שלא יצביע בשבילי. ואני מאמין שאני אנצח בבחירות. כל המועמדים האחרים", המשיך, "או שלא הצליחו לעשות שינוי או שהעמדות שלהם לא ברורות".