הקרב על מערכת החינוך: "40% מהתחלואה – במוסדות המגזר החרדי"

ברקע האפשרות לצמצם את פעילות מוסדות החינוך במסגרת הידוק הסגר, משרד הבריאות הזהיר בוועדת החינוך מפני התחלואה הגבוהה בבתיה"ס ובגנים. הנהגת ההורים הארצית: "המצב במגזר הכללי - לא נורא"

זמן צפייה: 03:02

בעוד הממשלה מתלבטת אם לחמיר את הגבלות הסגר ולהשבית גם את בתי הספר, כמה נציגים של מערכת החינוך והבריאות - בהם מזכ"לית הסתדרות המורים ונציגי הנהגת ההורים הארצית, התכנסו היום (שני) בוועדת החינוך שהתקיימה בכנסת, שם דנו בנושא.

בדיון, מנהלת המחלקה לחינוך ולקידום הבריאות במשרד החינוך ד"ר אפרת אפללו, התריעה כי "יש הרבה מאוד תחלואה והתפרצויות בבתי ספר, בגנים, בחטיבות, בתיכונים - בכל מגזר ובכל מקום. התחלואה בכל המדינה עולה. גואה - ולא מחכה לאף אחד".

"אם לא נעצור הכול בצורה רוחבית במדינה", הוסיפה, "כלום לא ישתנה". מנגד, הייתה זו צופית גולן מהנהגת ההורים הארצית, שטענה כי "כ-40% מהתחלואה היא במערכת החינוך החרדית. אם מנכים את התחלואה מהמגזר, המצב במערכת החינוך הכללית לא נורא בכלל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חדר דרך פרצה בגדר, תקף ורצח: פרטים חדשים על רוצח אסתר הורגן

"ננשכה, נחבלה והוזנחה": זוג נאשם בהתעללות בתינוקת בב"ש

אש למנהלי בתי החולים: שדרו תחושת חירום כדי לגרום להידוק הסגר

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, כמה ראשי רשויות החליטו שלא לחכות להחלטת הממשלה - וכבר היום הורו על סגירת כיתות ה'-י' ביישובים שלהם. בבאר שבע, דימונה, רמת גן, מרחבים, בת ים, קריית יערים, פתח תקווה, אפרת ובמושב קשת לא התקיימו היום לימודים.

כיום, יותר מ-616 אלף תלמידים שוהים בביתם ולומדים מרחוק, שכן הם גרים ביישובים אדומים וכתומים - שם, בתי הספר נסגרו בהתאם לתוכנית הרמזור. אליהם, כאמור, הצטרפו היום גם ילדים שגרים בערים צהובות וירוקות, בהתאם לחלטת ראשי העיר.