בנט ל"ניו יורק טיימס": "לא רואה פתרון לבעיה הפלסטינית בקרוב"

"לא נספח שטחים, אך גם לא תקום מדינה פלסטינית". כך אמר רה"מ בריאיון לעיתון האמריקני המוביל לפני פגישתו עם ביידן. בנט הבהיר כי יתנגד להסכם עם איראן, אך יפעל לשיפור היחסים עם ארה"ב

זמן צפייה: 02:23

ראש הממשלה נפתלי בנט התראיין אמש (רביעי) לעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" והתייחס לסוגיית הגרעין האיראני ולסכסוך עם הפלסטינים. הראיון ניתן לרגל פגישתו של בנט עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן מחר. זהו ריאיון בינלאומי ראשון של ראש הממשלה מאז כניסתו לתפקיד.

"אני לא רואה פתרון לבעיה הפלסטינית בעתיד הקרוב", אמר בנט כאשר נשאל על עמדת הממשלה בנושא. "הממשלה הזאת לא תספח שטחים, אך גם לא תקים מדינה פלסטינית. כולם מבינים את זה. אנחנו נייצר פריצת דרך משמעותית בפן הכלכלי, אך לא ננסה לפתור קונפליקט בן 130 שנים. אני ראש הממשלה של כל אזרחי ישראלי ומה שאני עושה הוא למצוא את האמצע – איך נוכל למצוא את דרך המלך שכולם יסכימו לגביה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חבר הכנסת סעיד אלחרומי מרע"ם מת מהתקף לב

בכירים במערכת החינוך: אין יכולת ממשית לדחות את פתיחת שנה"ל

הפגנת החרדים נגד הרכבת הקלה בי-ם: שוטרת רוססה בגז פלפל

ראש הממשלה נפתלי בנט
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: רויטרס

כמו כן, בנט אמר כי ימשיך בהרחבת הבנייה בהתנחלויות הקיימות וסירב לגבות את התכניות האמריקניות לפתיחה מחדש של קונסוליה אמריקנית בירושלים שתפנה לפלסטינים, שנסגרה בתקופת טראמפ. "ירושלים היא בירת ישראל, ולא של אף עם אחר", הוסיף.

"אני פונה לרצון הטוב של הממשל האמריקני", אמר בנט בריאיון לעיתון האמריקני המוביל. "יש מימד חדש של גישה לבעיות שהיא יותר ריאלית ופרגמטית ולהיות הגיוני מול חברים שלך", כך בנט במעין עקיצה ליחסים העכורים בעבר שהיו לממשל האמריקני תחת אובמה מול נתניהו.

ג'ו ביידן
ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

ראש הממשלה ציין בריאיון כי הוא מגיע עם אסטרטגיה חדשה מול איראן שתכלול את הידוק היחסים עם המדינות הערביות המתנגדות להשפעה האיראנית באזור. "עלינו ליצור קואליציה אזורית עם מדינות ערב שיש לנו איתן מכנה משותף וכך נבלום את ההתרחבות והרצון האיראני להשתלט על האזור", אמר בנט.

בכתבה ב"ניו יורק טיימס" הזכירו כיצד נתניהו עודד את הנשיא הקודם דונלד טראמפ לסגת מהסכם הגרעין עם איראן. עכשיו, אומרים בעיתון האמריקני, גישת בנט שונה מגישתו של נתניהו. בעיתון מציינים מלבד העימות עם אובמה גם את העובדה שלנשיא הנכנס ביידן לקח כמעט חודש להתקשר לנתניהו לאחר שנכנס לבית הלבן ומנגד, לקח לנשיא האמריקני כשעתיים להתקשר לבנט לאחר שהושבע לתפקיד ראש הממשלה.

בנט התייחס בריאיון גם למשבר הקורונה ובו הזכירו הכתבים כי ישראל הייתה המדינה הראשונה שיצאה לדרך עם החיסון השלישי. "אני משוחח עם שלושה-ארבעה מנהיגים בעולם מדי שבוע. ברגע שנושא הקורונה עולה על הפרק, שיחה של 20 דקות הופכת לשיחה של שעה וחצי כי הקורונה היא הבעיה הכי גדולה שנמצאת על שולחנו של כמעט כל מנהיג בעולם", כך בנט.