בכירים במערכת החינוך: אין יכולת ממשית לדחות את פתיחת שנה"ל

במשרד החינוך תקפו את משרד הבריאות וטענו כי הם מנפחים בכוונה את מספר הבדיקות - במטרה לטרפד את פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. בכיר במשרד: "פתאום מספר הבדיקות מזנק - זה לא מקרי"

זמן צפייה: 03:54

האם שנת הלימודים אכן תיפתח ב-1 בספטמבר? במשרד החינוך תקפו היום (שלישי) את משרד הבריאות בטענה שהם מנפחים במכוון את מספר הבדיקות, זאת על מנת לטפרד את פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר.

בהמשך לכך, בכיר במשרד החינוך אמר לחדשות 13 כי "שלשום בלילה קיבלנו החלטה בקבינט הקורונה, פתאום אתמול מספר הבדיקות מזנק. שלשום היו 99 אלף בדיקות, אתמול 104 אלף והיום 152 אלף. זה לא מקרי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתום הערכת מצב: צה"ל יתגבר את גזרת עזה בכוחות שיריון וצלפים

דודה של לורין שנרצחה ברמלה נורה בחיפה, מצבו קשה

מתופף ה"רולינג סטונז" צ'ארלי ווטס הלך לעולמו בגיל 80

החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון
תלמידים בימי קורונה

כמו כן, על מנת לדחות את פתיחת שנת הלימודים יש לכנס את קבינט הקורונה, מכיוון שלא מדובר בהחלטה שראש הממשלה נפתלי בנט יכול לקבל לבדו. לצד זאת, בנט יחזור לארץ מביקורו בוושינגטון רק ביום שבת, וביום ראשון הוא יאלץ לשהות בבידוד, כאשר ביום רביעי הבא הלימודים כבר יפתחו. לכן, לא סביר שדחיית שנת הלימודים תקרה בטווחי הזמנים הללו.

בתוך כך, גורמים בכירים במשרד החינוך מעריכים כי כ-50 אלף ישראלים זומנו טלפונית על ידי גורם בלתי ידוע במשרד הבריאות להיבדק לקורונה. כמו כן, בדיקות התו הירוק שנעשות לילדים, מבוצעות על ידי הבדיקות המהירות ולכן אינן נספרות ב-150 אלף הבדיקות אותן מבצע משרד הבריאות, משום שהתו הירוק נשען על בדיקות אנטיגן ולא בדיקות PCR.