בתום הערכת מצב: צה"ל יתגבר את גזרת עזה בכוחות שיריון וצלפים

כחלק מההיערכות הצבאית לקראת הפרות הסדר הצפויות בגדר הגבול עם עזה, בצה"ל הוחלט לתגבר את האוגדה בכוחות נוספים, בהם שתי יחידות מיוחדות. "נפעל בתקיפות מול ניסיונות הטרור בגדר"

זמן צפייה: 04:46

צה"ל החליט הערב (שלישי) לתגבר את גזרת עזה ב-2 יחידות מיוחדות, כוחות שיריון וצלפים, כחלק מההערכת המצב לקראת הפרות סדר הצפויות להתקיים בגדר הגבול. דיון ההיערכות עסק במוכנות הכוחות להפרות סדר המוניות במרחב הגבול, במיקום הכוחות השונים ובנהלי הפתיחה באש.

בצה"ל מתכוננים למגוון תרחישים אפשריים, ביניהם הפרות סדר במרחב גדר המערכת וכן הפרחת בלוני תבערה וירי רקטי לשטח מדינת ישראל. בימים האחרונים נערכו הכוחות באופן מסיבי לצד אישור תכניות ייעודיות לפעולה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הוריו של הלוחם שנפצע לאלוף הפיקוד: "תוריד מדים – ותתפטר"

דיווח: לאחר שיחות עם המצרים – חמאס יחדול לשגר בלוני תבערה

מגפת הקורונה: חיסונים לבני 30, מבצע בדיקות הסרולוגיה יצומצם

תקיפת צה''ל ברצועה
תקיפת צה''ל ברצועה

כזכור, בהפרות הסדר האחרונות, נפצע לוחם מג"ב באורח אנוש - סמ"ר בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב. שמואלי צלף ביחידת המסתערבים (ימ"ס) של מג"ב דרום. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע ובשלב עדיין נשקפת סכנה לחייו והוא מאושפז במצב אנוש ביחידה לטיפול נמרץ. בצה"ל מעריכים כי הלוחם נפגע כתוצאה מירי אקדח שתועד ובוצע לעברו מחרך ירי על ידי מתפרע פלסטיני.

מתחקיר האירוע, עלה כי המחבל הסתיר את האקדח במכנסיו ושלף אותו כמה שניות לפני הירי, לכן לא זוהה על ידי כוחות צבא אחרים. עוד עלה מהתחקיר כי המחבל ירה שלושה כדורים דרך החרך שבחומה ממנו כיוון שמואלי את נשק הצלפים שלו. אחד הכדורים פגע מטווח אפס בראשו של הלוחם, שנפל לאחור. ברשת הקשר החטיבתית הספיקו הכוחות לצעוק "כדור", אך בדקות הראשונות לא הבינו אם מדובר בירי דו צדדי.

Whatsapp Image 2019 12 13 At 1
הפגנות בגבול רצועת עזה

בזמן הפגיעה, שמואלי עמד לצד צלף נוסף של היחידה ולצד מפקדו המנוסה, כשמאחוריהם מפקד החטיבה הצפונית של אוגדת עזה, אל"מ יואב ברונר. שמואלי נפל לאחור, קיבל טיפול מיידי וראשוני מחובש שעמד בקרבתו והועבר תוך שניות לרכב פינוי ממוגן שהעבירו לצומת סעד, ושם, בליווי פרמדיקים, לאמבולנס. תוך פחות משעה הגיע שמואלי לבית החולים סורוקה בבאר שבע והוכנס לחדר הניתוח.