חבר הכנסת סעיד אלחרומי מרע"ם מת מהתקף לב

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת הלך לעולמו הלילה בבית החולים סורוקה כשהוא בן 49 במותו. בעבר כיהן כראש המועצה המקומית שגב שלום, שם נולד והתגורר. נחשב לפעיל מאוד בסוגיות המגזר הבדואי בנגב

זמן צפייה: 05:54

חבר הכנסת סעיד אלחרומי ממפלגת רע"ם מת הלילה (רביעי) מהתקף לב בבית החולים סורוקה בבאר שבע והוא בן 49 בלבד. אלחרומי, שימש כסגן יו"ר המפלגה, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ויו"ר הועדה העליונה לערבי הנגב. את אלחרומי תחליף הח"כ לשעבר אימאן ח'טיב-יאסין, הנחשבת למקורבת ליו"ר המפלגה מנסור עבאס.

אלחרומי נחשב לפעיל לקידום הזכויות של המגזר הבדואי בנגב, כאשר נמנה עם מובילי המאבק של החברה הבדואית נגד הריסות בתים ולמען הכרה ביישובים הלא-מוכרים בנגב. הוא נולד ביישוב שגב שלום שבנגב שם גם התגורר.

ממפלגת רע"ם התייחסו למותו של אלחרומי ואמרו: "בצער רב וביגון המפלגה מודיעה על פטירתו של חבר הכנסת סעיד אלחרומי. סעיד בן 49 בפטירתו, התחיל את דרכו כמורה בשגב שלום ונבחר לכהן ראש המועצה המקומית שגב שלום, ועמד בראש הועדה העליונה לערבי הנגב, נבחר לכהן חבר כנסת מטעם רע״ם. פעל רבות במשך שנות חייו למען קידום החברה הערבית בנגב".

שר החוץ, יאיר לפיד, צייץ בתגובה למותו של אלחרומי: "צער גדול על מותו בטרם עת של ח״כ סעיד אלחרומי שהיה שותף לדרך, ואחד האנשים שבזכותם הוקמה הממשלה. איש הנגב, אוהב אדם שהאמין שאפשר לשנות ולקדם את החברה הישראלית. שולח תנחומים למשפחתו, לכל שבט מסעודין אל-עזאזמה ולמפלגת רע״ם. יום עצוב".

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, כתבה בטוויטר שלה: "המומה וכואבת את מותו בטרם עת של חברי סעיד אלחרומי, שותף לדרך, שליח ציבור מסור וישר ואדם מאיר פנים וצנוע, שהקדיש את שליחותו לקידום הנגב והחברה הישראלית. רק בשבוע שעבר נפגשנו לדון בנושאי פנים והגנת הסביבה, ולא הספקנו להגשים. תנחומים למשפחתו, לשבט מסעודין אל-עזאזמה ולמפלגת רע"מ".