בנט: כמה פעמים צריך לחבוט במדינה כדי להבין שאין ממשלת ימין?

יו"ר ימינה טען בישיבת הסיעה כי לנתניהו אין ממשלה והסביר: "הייתי יכול ללכת לאזור המוכר והידוע - אבל זה אומר בחירות חמישיות ושישיות". בהמשך הערב בנט יישא דברים לתקשורת

זמן צפייה: 02:03

המגעים להקמת הממשלה: יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) במהלך ישיבת סיעתו כי פניו לעבר ממשלת השינוי. לדבריו, היה לו יותר נוח להישאר "באזור המוכר והידוע", אך הדבר היה מוביל לבחירות חמישיות ושישיות. עוד אמר: "כמה פעמים צריך לחבוט במדינה כדי להבין שאין ממשלת ימין. אין לנתניהו ממשלה - זו עובדה". בהמשך הערב, בנט ימסור הצהרה לתקשורת ומיד אחריו, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו יעשה כן.

בתום ישיבת הסיעה, שבה דנו על הקמת ממשלה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, נמסר מטעם המפלגה: "מגבים פה אחד את בנט". מוקדם יותר היום, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער סירב להצעתו של נתניהו לבכורה ברוטציה.

עוד אמר יו"ר ימינה כי "זו לא ממשלת שמאל - זו ממשלת אחדות לאומית שוויונית, ואני לא מתנצל. אני גאה במעשים שלנו לאור הנסיבות הקשות. זו המהות שלנו, לקחת אחריות. מדברים על המגזר הערבי. מי שנכשל בטיפול בזה 12 שנה זה לא אנחנו. ביבי 'הציע' הכול, רק דבר אחד לא - הקמת ממשלה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו הזמין את סער ובנט לפגישה: "חתמנו על הצעה מרחיקת לכת"

אסון הרכבל באיטליה: שלושת החשודים שוחררו ממעצר

אחרי המהומות: האם יהודים יחזרו לאכול ולנפוש בערים המעורבות?

נציגי ימינה בבית הנשיא
נציגי ימינה בבית הנשיא | צילום: רויטרס

אם תקום ממשלת שינוי, חבר הכנסת מיקי לוי הוא המועמד מטעם מפלגת יש עתיד לכהן כיו"ר הכנסת. זאת, משום שחבר הכנסת מאיר כהן, שהיה מיועד לתפקיד, צפוי להתמנות לשר - כך פורסם היום לראשונה בחדשות 13.

כאמור, סער דחה הבוקר את הצעתו של נתניהו לכהן ראשון ברוטציה למשך שנה וחצי וכתב: "אנו מחויבים להחלפת שלטון נתניהו, ובהתאם לכך נמשיך לפעול. התעלמו מספינים". בתגובה, תקף אותו חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה: "עצוב שהיריבות והאגו שלך גוברים על כל שיקול אחר. איש ימין אתה לא".

מוקדם יותר היום ראשי סיעות גוש הימין פנו לחברי הכנסת סער ובנט עם מסמך המכיל את ההצעות הבאות: הקמת ממשלת ימין, רוטציה משולשת בין יו"ר ימינה, יו"ר תקווה חדשה ונתניהו, ביטול סעיף הפריטטיות ומינוי שר משפטים בהסכמה משותפת.

יו''ר תקווה חדשה גדעון סער
יו''ר תקווה חדשה גדעון סער | צילום: חדשות 13

בהמשך לכך, ראש הממשלה פנה אל בנט וסער: "אנחנו נמצאים ברגע גורלי לביטחונה, אופייה ועתידה של מדינת ישראל. ברגע כזה שמים בצד כל שיקול אישי ונוקטים בצעדים חסרי תקדים. זה מה שכל ראשי סיעות הימין ואני עשינו עכשיו, חתמנו על הצעה שתמנע הקמת ממשלת שמאל ותבטיח הקמה של ממשלת ימין חזקה ויציבה לשנים רבות. כל ראשי סיעות הימין ואני מזמינים את סער ובנט - בואו עכשיו, מיד, לפגישה שתאפשר הקמת ממשלת ימין".

היום בערב, בנט צפוי למסור הצהרה בדבר החלטתו, כאשר בין היתר הוא יסביר לציבור מדוע הוא מפר הבטחות מפורשות שנתן, ואת העובדה שמבחינתו לא הייתה לו אפשרות להקים ממשלת ימין, זאת על אף שהגדיר אותה כ"עדיפות ראשונה".