נתניהו הזמין את סער ובנט לפגישה: "חתמנו על הצעה מרחיקת לכת"

לאחר שראשי גוש הימין הציעו רשמית ליו"ר תקווה חדשה וליו"ר ימינה לכהן כראשי ממשלה ברוטציה משותפת עם נתניהו, רה"מ קרא לשניים להיפגש עמו מיידית: "ברגע גורלי כזה שמים בצד כל שיקול אישי"

זמן צפייה: 03:08

ראשי סיעות גוש הימין פנו הבוקר (ראשון) לחברי הכנסת גדעון סער ונפתלי בנט עם מסמך המכיל את ההצעות הבאות: הקמת ממשלת ימין, רוטציה משולשת בין יו"ר ימינה, יו"ר תקווה חדשה וראש הממשלה בנימין נתניהו, ביטול סעיף הפריטטיות ומינוי שר משפטים בהסכמה משותפת.

"מתוך נכונות לעשות צעדים חסרי תקדים בניסיון אחרון למנוע ממשלת שמאל שתסכן את המדינה", נכתב במסמך עליו חתומים נתניהו, משה גפני, יעקב ליצמן, בצלאל סמוטריץ' ואריה דרעי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי המהומות: האם יהודים יחזרו לאכול ולנפוש בערים המעורבות?

המנהיגים מאחורי המו"מ מספרים: כך נכשל השלום עם הפלסטינים

אסון הרכבל באיטליה: שלושת החשודים שוחררו ממעצר

סיעת גוש הימין בכנסת
סיעת גוש הימין בכנסת | צילום: חדשות 13

בהמשך לכך, ראש הממשלה פנה אל בנט וסער: "אנחנו נמצאים ברגע גורלי לביטחונה, אופיה ועתידה של מדינת ישראל. ברגע כזה שמים בצד כל שיקול אישי ונוקטים בצעדים חסרי תקדים. זה מה שכל ראשי סיעות הימין ואני עשינו עכשיו, חתמנו על הצעה שתמנע הקמת ממשלת שמאל ותבטיח הקמה של ממשלת ימין חזקה ויציבה לשנים רבות. כל ראשי סיעות הימין ואני מזמינים את סער ובנט - בואו עכשיו, מיד, לפגישה שתאפשר הקמת ממשלת ימין".

מוקדם יותר היום דחה סער את הצעת נתניהו לכהן ראשון ברוטציה למשך שנה וחצי, כפי שפורסם בחדשות 13, וכתב: "מחוייבים להחלפת שלטון נתניהו, התעלמו מספינים". צוותי המשא ומתן של סער ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפגשים כעת. ישיבת סיעת ימינה נדחתה ל-14:00.

היום בערב, יו"ר ימינה בנט צפוי למסור הצהרה בדבר החלטתו, כאשר בין היתר הוא יסביר לציבור מדוע הוא הפר הבטחות מפורשות שהוא נתן, ואת העובדה שמבחינתו לא הייתה לו אפשרות להקים ממשלת ימין, זאת על אף שהגדיר אותה כ"עדיפות ראשונה". לצד זאת, בנט יעמוד בהבטחת הבחירות המשמעותית ביותר שלו והיא למנוע בחירות חמישיות.