אסון הרכבל באיטליה: שלושת החשודים שוחררו ממעצר

מנהל האתר, גבריאל תדיני, שוחרר למעצר בית, והשניים האחרים, בכיר באתר ומהנדס הרכבל, שוחררו ללא תנאים. זאת, לאחר שהשופט קבע כי אין חשש שיימלטו או שינסו לשבש ראיות

יצחק וברברה כהן, שנהרגו באסון הרכבל בהרי האלפים

אסון הרכבל באיטליה: שלושת החשודים בהריגה ברשלנות של 14 בני האדם שנהרגו בהתרסקות הרכבל באלפים, בהם חמשת הישראלים, שוחררו הלילה (ראשון) ממעצר. זאת, לאחר שהשופט קבע כי אין חשש שינסו להימלט או לשבש ראיות.

מנהל האתר, גבריאל תדיני, שחשוד בין היתר שזייף את הדוחות היומיים של תקינות הרכבל וכבר הודה באחריותו לאירוע, שוחרר למעצר בית, ואילו השניים האחרים, בכיר באתר ומהנדס הרכבל, שוחררו ללא תנאים.

לעוד כתבות בנושא:

חשד באיטליה: התקלה בבלם הרכבל הייתה ידועה לרבים – במשך שנים

אסון הרכבל: איתן בן ה-5 שב להכרה מלאה ושוחח עם דודתו

משפחת בירן: "לא מעכלים את גודל האסון, רק מתפללים למען איתן"

ההרוגים באסון בהרי האלפים, עמית בירן וטל פלג-בירן עם בנם תום ואיתן, שנפצע קשה, רכבל
ההרוגים באסון בהרי האלפים, עמית בירן וטל פלג-בירן עם בנם תום ואיתן, שנפצע קשה | צילום: באדיבות המשפחה

ביום שישי, כאמור, תדיני קיבל בחקירתו אחריות לאירוע ולקח על עצמו את האשמה: "נטרול בלם החירום אפשר לרכבל לפעול, לא דמיינו שהכבל יכול להיקרע" - כך דווח בכלי תקשורת באיטליה.

"הכבל היה במצב טוב ולא הראה סימני שחיקה, זו תאונה שלא מתרחשת אפילו אחת למיליון", אמר תדיני. לדבריו, בלם החירום סבל מתקלה במערכת ההידראולית, בין היתר מדליפת שמן וסוללות שמתרוקנות מהר. מהנדס האתר שנמצא במעצר גם כן, טוען כי לא ידע שבלם החירום מנוטרל. "אם היה יודע", מסר עורך דינו, "לא היה מאפשר לרכבל לפעול".

תדיני בן ה-64, אב לשניים שעובד באתר כבר 40 שנה, אמר כי "הכול קרה באשמתי, אני מרגיש עומס על המצפון, אצטרך להתמודד עם אלוהים". עורך דינו מסר כי "הם מעולם לא היו חושבים לתת לנוסעים להסתכן ככה. כולנו אנשים אנושיים, אנחנו יכולים לעשות בחירות שגויות מבלי להבין זאת".

"ביצענו שתי בדיקות מאז פתיחת האתר, אבל התוצאות לא היו חד משמעיות, לאחר שהבעיה חזרה, הבנו שיש צורך בפעולת תחזוקה נוספת", אמר בחקירתו והסביר כי החליט להפעיל את האתר למרות זאת, כדי שלא להשבית אותו.