חיכוך בצמרת הממשלה: בנט לא עדכן את לפיד על הריסת בית המחבל

צה"ל הרס את ביתו של רוצח יהודה גואטה חרף בקשת ארה"ב שלא לעשות כן. אלא, שמסתבר שאפילו שר החוץ לא ידע על החלטתו של רה"מ. גורמים בלשכת בנט: "לא מתפקידנו לעדכן" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:24

חיכוך ראשון בצמרת הממשלה: ראש הממשלה נפתלי בנט לא עדכן את שר החוץ יאיר לפיד על כוונתו להרוס את ביתו של מונתסר שלבי, המחבל שרצח את יהודה גואטה - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13. הלילה, כזכור, כוחות צה"ל הרסו את ביתו של המחבל, המחזיק באזרחות אמריקנית - חרף הבקשה מוושינגטון שלא לעשות כן.

בלשכה של לפיד פנו ללשכתו של בנט, ושאלו מדוע המל"ל לא העביר את המידע, שכן אם היו עושים זאת - משרד החוץ יכול היה להיערך ולרכך את התגובה החריפה שיצאה מהממשל האמריקני בעקבות הריסת בית המחבל. גורמים בלשכת רה"מ טענו כי אין זה מתפקידם לעדכן בעניינים מסוג זה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ברוב של 10 שופטים: בג"ץ קבע כי אין לפסול את חוק הלאום

משתתפים באירוע הגאווה באריאל הותקפו בגז פלפל וביצים; מצבם קל

עקב חשיפת חדשות 13: 9.5 שנות מאסר לגננת המתעללת כרמל מעודה

הריסת בית המחבל שרצח את יהודה גואטה
הריסת בית המחבל שרצח את יהודה גואטה

מטעמו של לפיד נמסר בתגובה: "שנים של הזנחה ממשלתית גרמו לכך שמערכת התקשורת והתיאום בין משרדי החוץ, הביטחון ומשרד ראש הממשלה לא תפקדו כראוי. אנחנו מתקנים ומסדרים הכול בימים אלה. ייקח עוד קצת זמן אבל בזכות היחסים הטובים בין ראש הממשלה בנט, והשרים לפיד וגנץ מנגנוני הדיווח והתיאום משתפרים כל יום וישתפרו עוד יותר ככל שיחלוף הזמן".

המחבל שרצח את יהודה גואטה וביתו שנהרס על ידי כוחות צה''ל
המחבל שרצח את יהודה גואטה וביתו שנהרס על ידי כוחות צה''ל

וחרף התקרית בין השניים, לחדשות 13 נודע על "מחוות אמון" שאותה החליט לפיד להעניק לבנט. כזכור, גם אחרי שהשניים חתמו על ההסכמים הקואליציוניים והקימו ממשלה, הם לא סיכמו מי מבינהם יהיה ראש ממשלת המעבר במקרה שהתקציב לא יעבור - והממשלה תיפול.

הערב, גורמים בממשלה העריכו כי שר החוץ לא ידרוש מראש הממשלה לקבל את התפקיד אם התקציב לא יאושר, ולא יבקש ממנו לכהן כראש הממשלה בזמן ממשלת מעבר. לפיד, כך סיפרו, סומך על בנט שיעשה הכול על מנת להעביר את התקציב - כי לשניהם יש אינטרס גדול לעשות כן.